Ulvlek - Once Upon a Time

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH
21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Dessa var rösterna på hemlig igår. Jag är osäker på hur mycket man kan läsa in i dem egentligen? Kan säkert finnas någon ond där, men hemlig gjorde något skumt så ser det inte som jättekonstigt att många röstade där. Jag var ju en av dem...

Det här tycker jag är lite misstänkt. Alltid kul att folk teoriar, men att godförklara någon redan nu med den motiveringen? Njaaae. Jag tycker dessutom att Lena skrivit saker både som kan verka lite småskumma men även lite harmlösa. Funderar på om hemlig då kanske är ond utanför lyan och vill förmedla sig? Hittar ingen annan förklaring just nu och iom att vi ska fixa finmiddag och fira husköp (yeeeey!) lite kan jag få lite halvtaskig närvaro under kvällen, så jag röstar redan nu:

Lenis röstar på hemlig

Förhoppningsvis hinner jag in i god tid innan DL och kan teoria mer ang övriga, men finns inte så mkt att gå på just nu.

Jag känner mig helt off ikväll (pga irl), så jag tror jag ska sova tidigt. Ifall jag skulle lyckas är det lika bra att rösta nu.

Jag vet inte om jag har rätt i teorin om hemlig som ond utanför lyan och LenaH som ulv, det kan vara ett sätt för hemlig att luras och få oss att rösta ut en god LenaH. Däremot känns det superskumt att medvetet godförklara någon för att få igång leken. Vet inte om det måste göra henne till ulv, men det är vad jag reagerar på ikväll.

Habina röstar på hemlig

Hemma efter att ha lett en studiecirkel. Kul med intresserade deltagare men det drog ju ut på tiden!

Jag tycker faktiskt att det är lite skumt att kunna sätta någon som hyfsat god redan såhär tidigt som hemlig gör. Ser att flera reagerat på det, bla har @Paddington röstat på @LenaH baserat på att det är LenaH som blir godförklarad.

Jag väljer tvärtom att rösta på den som godförklarar. Om nu hemlig är ensam god borde hon itne vilja sätta någon åt något håll. Däremot vet ju onda om andra roller än sin egen, ulvarna vet om varandra och fåret vet om ulvarna. Alltså kan det vara lättare att godförklara någon.

Mirtai röstar på hemlig

Jag hittar inget bättre än idag som inte är OT eller BoP-aktigt rakt av
Och det är nog ändå på hemlig mina ögon hamnar idag
Jag har vänt på det hela i inlägg innan
Den där godförklaringen sticker i ögonen , den enda som vet precis vilka som är goda och onda i leken är fåret
LenaH kan precis lika gärna vara ond som god för att bli godförklarad så där känner jag en ambivalens ändå för vilket som stämmer?

Så även om fåret inte behöver lynchas för att goda ska vinna så har den ju betydelse för de onda ändå?
Och det är där jag landar idag till slut i tankarna
jag ÄR medveten om att det är en sen röst på en som har flera andra röster

men det är det jag kan hitta idag

Q röstar på hemlig
jag tror att hon kan vara fåret . lenaH kan vara god eller ond . så vill inte välja där

Eftersom jag vet min roll och minns hur det var sist jag var får, vad tror du om Lenis som ulv och Mirtai som får? Alltså att Mirtai inte hann rösta tidigare?

Jag vet inte alls var min röst ska hamna ikväll. :crazy: Alla känns ungefär lika misstänkta.

Inte omöjligt det heller. O_o
(hur var det sist du var får?)

Fast jag vetefan om tjuven har vågat visa sig så eftersom det var så på tapeten igår med vinkningar hit och dit. Den borde ju ha kunnat lista ut med arslet att det första som skulle bli nagelfart är just röster på samma spelare.

Jag håller helt med om att det känns väldigt svårt, nästan som DL1 men med vetskapen om att det inte blir bättre (ingen siare)

Inte omöjligt det heller. O_o
(hur var det sist du var får?)

Fast jag vetefan om tjuven har vågat visa sig så eftersom det var så på tapeten igår med vinkningar hit och dit. Den borde ju ha kunnat lista ut med arslet att det första som skulle bli nagelfart är just röster på samma spelare.

Jag håller helt med om att det känns väldigt svårt, nästan som DL1 men med vetskapen om att det inte blir bättre (ingen siare)

Jag följde den första ulven som röstade, men precis innan jag hann få iväg min röst hade en god röstat på samma! :banghead:

Men vilken tur lyan hade i natt då! :( Hur 17 ska goda sidan lyckas när det inte finns någon god med information? :banghead:

Hm alltså jag är generellt usel på att se hintar och vinkningar... Dock tänker jag om jag varit får hade jag knappast visat mig genom röstningen på det klassiska sättet, efter att fokus legat så mycket på fåret under diskussionerna innan DL. Där tror jag cirkus har en klar poäng.

Vidare funderar jag på om det egentligen går att utläsa så särskilt mycket från röstningen igår. Jag brukar tycka första röstningen sällan säger mycket, det finns ju så många möjligheter och väldigt lite fakta att underbygga sådana teorier med. Hemlig var ju lite skum i sin spelstil igår tycker jag, så lynch på henne var väl inte helt oväntad. Det är ju inte alls omöjligt att en eller flera onda finns bland de rösterna men frågan är om vi vet tillräckligt mycket för att kunna utläsa vilka?

Här hade det hänt en del men tja inget vidare givande. Mycket teoriande om min röst och jag tycker i vanlig ordning att det är rätt så trist att man alltid ska bli misstänkt när man röstar tidigt- att lägga en snabb röst 2 min innan DL (vilket verkligen inte främjar leken utom möjligen för onda som inte behöver bry sig om att leta vem som är vad, iaf inte i ngn betydande utsträckning) verkar man komma undan med rätt ofta. De som tycker att min röst är skum får mycket mycket gärna skriva vilka inlägg innan dess som jag borde ha reagerat på. Vem/vilka hade skrivit mer utstickande saker än hemlig när jag röstade? Måste man alltid lägga en förklädd bop (vilket ger nada för övriga) DL1?

Sedan är det enormt mycket tugg om fåret, har aldrig varit med om att det lagts så himla stor vikt vid det, viktigast är ju att lyan försöker klara sig/åker dit beroende på sida man är iom att de käkar. Det kanske ändrats med åren. Kan låta motsägelsefullt då jag själv valde att rösta på en misstanke om fårighet, men å andra sidan hade jag inget annat att gå på då annat än att rösta på någons val av sagofigur eller avatar, typ. Och ett får är ju ändå en ond. Men nog kan man leta ondighet utöver enbart fårighet..

I övrigt jäkligt synd att siaren rök innan hon hann sia någon. Jag har faktiskt svårt att utläsa så himla mycket just nu och jag tar inte så stor hänsyn till DL1 som en del andra. Visst att det absolut kan ligga ulviga röster på en god hemlig, men just eftersom man vet att alla röster på en utröstad god kommer nagelfaras så är det ju lättare att glida med och lägga ströröster som ond, särskilt DL1 när man kommer undan med nonsensröster. Sedan blir det svårare men just DL 1 är ju tacksam att bara glida med. Jag kommer laga middag, hetsäta lite choklad och återkomma lite senare och grunna lite under tiden.

Jag har kommit hem och har fixat stallet så nu är det bara maten till barnen kvar innan jag kan sitta med leken ordentligt

Jag skrev mina tankar om rösterna i DL1 redan igår och inget har väl egentligen förändrats så sett
Däremot var det illa att ulvarna knep siaren inatt- jag har läst de hela 4 inläggen som BSF hann och göra igår, och jag kan då inte se att de skulle kunnat fatta hennes roll baserat på det?
Så ren och skär tur tror jag de hade :mad:

Och det gör ju leken oändligt mycket svårare för goda för att det finns ju ingen som kan vara säker på någons godhet (förutom sin egen då) och inte heller på någons ondhet (utöver fåret och ulvarna då)

Jag känner väl lite att med denna rollistan så borde det kanske vara så att ulvarna ligger lågt och gör allt för att inte märkas och låta goda sköta det med att lyncha och misstänka (iaf i DL1)

Hade vi haft siaren kvar så hade det kunnat sett annorlunda ut idag.
Ffa om den faktiskt lyckats sia en ulv - det hade ju kunnat gett lite mer på benen för andra
Men nu är den chansen borta :(

Jag ser att fler funderar över om fåret har följt en första röstande ulv.
Och att de flesta har ungefär samma tankar som jag själv hade igår .

Frågan är om fåret valt att vinka via obligatoriska frågan istället för att följa med en ulv röst?
Den borde ju i vilket fall vilja försöka försäkra sig om att inte bli käkad på ett eller annat vis
Eller så har fåret gjort på annat sätt, det beror ju på när den kunnat delta i leken tex , om den måstat rösta tidigt eller sent, varit närvarande hela kvällen/dagen eller bara en kort stund.

Jag ska återkomma med mer tankar och funderingar - men tänkte att jag skriver dessa så länge:)

Jag tror att fåret agerat efter vem som har rollen. Det är alltså väldigt svårt att utläsa.

@Lenis - som situationen utvecklats (med siaren död) så är ulv - fårkopplingen det enda som går att rota i just nu. :)
Och iom att siaren blev käk så kan jag föreställa mig att fåret ligger lågt, onda har ju oddsen på sin sida ändå. :s

Jag tror att fåret agerat efter vem som har rollen. Det är alltså väldigt svårt att utläsa.

@Lenis - som situationen utvecklats (med siaren död) så är ulv - fårkopplingen det enda som går att rota i just nu. :)
Och iom att siaren blev käk så kan jag föreställa mig att fåret ligger lågt, onda har ju oddsen på sin sida ändå. :s

Jag håller helt med om fåret, särskilt med tanke på allt teoriande om det.

Vidare funderar jag på om det egentligen går att utläsa så särskilt mycket från röstningen igår. Jag brukar tycka första röstningen sällan säger mycket, det finns ju så många möjligheter och väldigt lite fakta att underbygga sådana teorier med. Hemlig var ju lite skum i sin spelstil igår tycker jag, så lynch på henne var väl inte helt oväntad. Det är ju inte alls omöjligt att en eller flera onda finns bland de rösterna men frågan är om vi vet tillräckligt mycket för att kunna utläsa vilka?
Jag tycker ofta att det ändå finns lite substans i röstningen - inte sådär solklart men ändå, röstningen tenderar att följa vissa mönster ändå. Sen gäller det ju bara att fundera på hur.

Jag tycker ofta att t.ex en andra eller tredje, inte direkt avgörande, röst på en god tenderar att vara lite misstänkt. Samtidigt som det är enkelt att lägga ströröster (ffa första DL då, sen brukar det ju synas mer) för att dessa inte betyder något och gärna då meningslösa röster precis innan DL.

Som dessa rösterna

Det står rätt klart att ingen utav rösterna spelar någon direkt avgörande roll, framförallt inte den på mig, vilket gör att det går att blaja ihop en helt menlös teori (eftersom det är DL1) och lägga en totalt obetydlig röst utan att det är särskilt märkligt :)

Jag tycker ofta att t.ex en andra eller tredje, inte direkt avgörande, röst på en god tenderar att vara lite misstänkt.

Tycker du att det är mindre misstänkt att lägga första rösten på en god i scenariot att det kommer flera ffa om den som får rösten har varit uppe för diskussion, som hemlig var igår? Eller att vara den som lägger en avgörande röst?

Jag tycker ofta att det ändå finns lite substans i röstningen - inte sådär solklart men ändå, röstningen tenderar att följa vissa mönster ändå. Sen gäller det ju bara att fundera på hur.

Jag tycker ofta att t.ex en andra eller tredje, inte direkt avgörande, röst på en god tenderar att vara lite misstänkt. Samtidigt som det är enkelt att lägga ströröster (ffa första DL då, sen brukar det ju synas mer) för att dessa inte betyder något och gärna då meningslösa röster precis innan DL.

Som dessa rösterna

Det står rätt klart att ingen utav rösterna spelar någon direkt avgörande roll, framförallt inte den på mig, vilket gör att det går att blaja ihop en helt menlös teori (eftersom det är DL1) och lägga en totalt obetydlig röst utan att det är särskilt märkligt :)
Ja det går säkert att utläsa mönster för den som är mer skicklig än jag :) så jag antecknar och lär mig. sena ströröster hade jag inte tänkt på, utan mera de som kan ses som att försöker gömma sig i hög med röster när det är flera som röstat på samma

Så sammanfattningsvis kan man säga att alla röster kan vara skumma men inte behöver vara det? :p

Som dessa rösterna

Jag tycker ofta att det är lättare att se mönster i DL1 när man kommit några dagar till och fått lite fler svar. Direkt efter känns det mest slumpmässigt (och kan ju vara det också!).

@Lenis har du svarat på min undan från igår, var din teori att hemlig var fåret som vinkade till LenaH? Om ja, varför röstade du då på hemlig istället för LenaH?

Fortsätter....

Samtidigt som det är enkelt att lägga ströröster (ffa första DL då, sen brukar det ju synas mer) för att dessa inte betyder något och gärna då meningslösa röster precis innan DL.

Som dessa rösterna

Jag både håller med och inte. Det är väl ganska ofta som goda försöker lägga obetydliga röster i DL1 också.

Så jag kommer fram till samma slutsats som Niyama ungefär. Alla röster kan vara skumma. Antingen kan det vara en god som inte vill avgöra eller en ond som inte vill sticka ut.

Likadant om en god åker, alla rösterna kan vara skumma, oavsett om de är först, mitten eller sist :arghh: eller när en ulv/ond åker - det kan vara alibi eller inte :banghead:

...och här kommer det stora problemet som jag ser det med att försöka utläsa något ur en röstning när vi har så lite annat att bygga på: som cirkus och killaloe skriver finns det så många olika positioner i röstningen som kan vara misstänkta jag menar, det är skumt att rösta först på en god, att följa röster andra lagt, att lägga ströröster, att lägga inte avgörande röster, att lägga röster... :crazy::crazy::crazy:
Så, när vi inte har så mycket som sticker ut direkt, så vi kan understödja en teori med att "X röstade såhär, vilket är misstänkt eftersom hon dessutom skrev det här, så är jag nog ändå fortsatt tveksam till hur mycket vi kan utläsa ur röstningen igår.
Däremot finns det ju inte direkt något annat är teoria kring. .. :banghead::arghh::crazy:

Och under tiden jag sitter och knappar in svar på mobilen så hinner andra skriva ungefär vad jag tänkte. .. jaja...
Ursäkta eventuell taskig stavning för övrigt, sitter som sagt med mobilen ( i smyg på en långtråkig föreläsning... :p )

Annars tänker jag att det kan finnas en poäng i det någon tidigare skrev, att lyan i det här läget skulle kunna ligga ganska lågt och låta goda leda utröstningar mot varandra. Å andra sidan så de just därför är drivande och på, just för att ingen förväntar sig det? :nailbiting:

Usch jag skriver som en kratta från telefonen men bör ha hunnit ut härifrån till innan DL så jag återkommer!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka