Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
21.30 Q röstar på hemlig
Ska natta sonen och kommer med stor sannolikhet somna med honom
Jag tycker Habina gör det alldeles för lätt för sig med sin röst på mig. Det känns som hon väljer att se ett scenario där Klara hintat till mig och inte ens överväger alternativ
Mirtai röstar på Habina
Jag röstar nu jag med
Mirtai röstar på LenaH
För att Q inte ändrade till henne för att rädda sig själv och för hennes sena ändring till Q kan vara försök till alibi.
De som röstade på hemlig är Lenis, Habina1, jag och Q.
Idag vet vi att Habina1 var god och Q ond. Jag vet var jag har mig själv och det lämnar @Lenis som okänd.
Frågan är alltså om det var två ulvar som tog chansen att rösta ut en god hemlig? Det som talar mot Lenis är att hon la den första rösten, och sedan kan Q kommit och slagit spiken i kistan med sin sena fjärderöst
Mirtai röstar på Lenis
För jag tror att det kan ha varit två ulvar som röstade på hemlig och då måste hon vara den andra
Ber så mycket om ursäkt att jag missade dl! jag hade sannolikt röstat på killaloe för att det var ont om tid och hon var den enda jag hade kvar rester av en teori från förra gången som fortfarande kunde vara giltig.
Lovar att återkomma innan dl imorgon bitti med en ordentlig genomgång!
Paddington/Lobelia: Röstar: LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Jag har generellt tyckt att först Paddi och sedan Lobelia verkat vettig i sitt teoriande.
Lade första rösten på Q när det redan bara låg ströröster i DL2. Jag är tveksam till om en ond i det läget skulle lägga upp en kollega, känns lite väl riskfyllt för ett försök till alibi.
Lägger tredje rösten på Killaloe i den berömda trevägslottningen. Eftersom jag tror Killaloe är ond så tror jag Lobelia är åt godare hållet, för en ond skulle knappast lagt upp sin kollega till lottning i den situationen.
Röstar på LenaH som många andra och med liknande motivering.
Röstar på Killaloe igår med motiveringen att denne känns undanglidande och mest fokuserar på andras svaga teorier, något jag kan hålla med om.
Jag håller alltså Lobelia åt det goda hållet
(Killaloe röstar på Idahoe, bollen__, Habina1, cirkus, Idahoe)
Lenis röstar på hemlig, bollen/Habina, LenaH, LenaH, Habina2
cirkus röstar på Habina1, Habina1, Killaloe, LenaH, Habina2
Snurrfian röstar på Quarter4ever, LenaH, Habina1, cirkus, Habina2
Idahoe röstar på cirkus, Lenis, Killaloe, LenaH, ---
Paddington/Lobelia röstar på LenaH, quarter4ever, Killaloe, LenaH, Killaloe
Mirtai röstar på hemlig, Killaloe, Habina1, LenaH, Lenis
Korrigerat färg på Idahoes lista efter senaste döds (eh, bur?)-fallet. (Så är nåt fel får ni gärna korrigera, jag ändrade bara efter Killa.)
Ser ju aningen pinsamt ut för egen del, eller egentligen för oss allaEnda som bevisligen röstat på ulv är för närvarande Snurrfian och Lobelia. Just detta säger mig inte jättemycket just nu tyvärr då jag tycker att det är mer regel än undantag att ulvar hivar iväg vissa alibiröster. Är faktiskt rätt förvånad över att det lyser så mycket grönt på listan.
Är också lite förvånad att Killa blev ulvmat, hon hade ändå en del tankar mot sig precis som jag har. Jag tänker att de skulle ta någon som låg bättre till att överleva lynch så som de gjort tidigare där de som inte alls haft nåt emot sig rykt. Tänker då att de kanske tog Killa bland annat för att hon inte verkade tänka på att rösta ut nån de vill ha ut. Ängeln är kvar och den vill de givetvis gärna ha lynchad. Enligt den här långsökta tesen jag babblar om nu så skulle isåfall knappast Ida vara den som blev misslyckat käk, för då hade de väl knappast käkat en som skulle kunna hjälpa till att få ut henne? Detta enligt Killas röst på Ida. Nu hjälper det ju inte mig så mycket då jag tyckt att Ida känts god så här långt och det inte ändrar det faktumet. Fasen, är det nån annan som har nån tanke alls om valen av nattmat?
Kikar vidare på enskilda spelare, fler inlägg kommer.
Jag tror de tog Killa för att lyckas med käket, att ängeln skulle skydda henne var nog inte så troligt eftersom hon hade misstankar på sig.
Troligen, på sätt och vis bra, då kan jag koncentrera mig på andra, men nog skulle det varit bättre om de misslyckats.Jag tror de tog Killa för att lyckas med käket, att ängeln skulle skydda henne var nog inte så troligt eftersom hon hade misstankar på sig.
Fast varför jag inte röstade på LenaH igår tyckte jag att jag var väldigt tydlig med? Drev gör att det är svårt att läsa ut något av det framåt och jag försökte istället hitta fler alternativ, jag tyckte visserligen att LenaH spelade väldigt skumt men samtidigt så trodde jag inte att hon var ensam ulv kvar direkt... Hade hon visat sig vara ulv så hade det öppnat upp en del, ny visade det sig att hon var bybo, alltså är vi i samma om inte sämre läge idag som igår.
Alltså jag tycker väl snarare det är normalt att någon gång efter dag-dl komma med sina tankar, förslagsvis innan natt -dl om man nu inte är säker på att inte bli käk? Att lämna nån sorts "testamente" så att övriga om de vill kan bygga vidare på ens egna funderingar? det kan ju vara något jag reagerat på nån annan inte tänkt på tex? Och givetvis har jag ingen info, det har ju ingen, men mina funderingar kanske kunde hjälpa till att få ut någon ond ändå?@Idahoe
jag undrar hur du tänker runt @Lobelia nu när Killa åkte?
Sen kan jag ju lite allmänt tycka att det är skumt att göra ett jättelångt teoriinlägg om någon - i detta fall Killa och hålla henne som högst misstänkt, varför gör man det strax innan en NattDL? Det finns ju ingen info i leken så rimligen borde en god inte kunnat veta om Killa var god eller ond. Däremot så kan ju en ond göra så för att se ut att vara mera god? Dvs inte låtsas veta vem som ska bli käk.
Fast nu var det väl inte riktigt så jag skrev?Ida tycker jag är skum för att jag röstat enbart på goda, men har ju själv gjort likadant såvitt jag vet- cirkus är det ju okänt ursprung på än. Det är såklart ett gångbart argument mot mig (och jag hade tyvärr lika kass score i en av de två senaste lekarna då jag bevisligen var god.. och korkad) men det tappar litegrann i värde när man själv gjort likadant tycker jag.
Sen efterlyste jag lite mer utförliga teorier, vilket du ju har kommit med idagLenis - Röstar: hemlig, bollen__, LenaH, LenaH, Habina2
Rätt taskig röststatistik sett till resultatet, bara goda i röstlistan....
Har väldigt låg aktivitet, med få inlägg. Verkar ha ont om tid i allmänhet (iofs förståeligt) men röstar ändå på bollen__ pga att bollen varit inaktiv pga tidsbrist?
Jag hittar ärligt talat inte mycket teorier, mer korta sammandrag i stil med "Spelare X verkar vettig, Spelare Y känns neutral, Spelare Z håller jag med i stort". (Obs inte direkta citat)
Jag skulle grna se lite mer förklarade teorier om fler spelare, inte bara precis den du väljer att rösta på. Jag vet inte om det gör dig ond, men kombinerat med din lysande röststatistik gör det mig åtminstone misstänksam![]()