• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare bumpo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 758
  • Visningar Visningar 23 130
@LenaH är också lite osynlig, det där morgontidningen måste vara rätt rejäl... ;) Lite intressant är att hon inte ger sig in så mycket i diskussionerna, men vad gör det henne? Jag skulle vilja säga åt det godare hållet för en ond LenaH brukar vara mer på jakt från början, en god LenaH lägger sitt pussel och börjar jaga när hon känner sig lite mer säker. Men jag kan självklart ha fel i det.
Tycker det här låter som en väldigt lätt godförklaring. Nyss så skrev du att hon och Habina (som inte hade röster på sig) var en aning skumma båda två.

Försöker :confused: Det är inget jag behöver försöka. Däremot blir jag mer fundersam på om du är ulv nu när du röstar på mig :cautious:

Jag kan lova dig att de som röstar på en inte per automatik är ulv. Jag behövde någonting misstänkt och det enda jag hittade var ditt inlägg. :)

20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai: 3
hedinn 1
Paddington 1
hemlig 1
Q 1
Snurrfian 1
Artline 1
Myrten 1
fio 1

Man kan ju konstatera att det var en väldigt spridd röstning förutom de tre rösterna på Mirtai.
Jag kan å andra sidan inte tycka att det var så konstigt att fler än jag reagerade på hennes kommentarer.
Men med facit i hand att mirtai var god så får det mig ju ändå att fundera över de två andra rösterna som kom på Mirtai. Och då tycker jag spontant att fios andra röst är mer iögonfallande än hedinns 3:e röst, som ju onekligen satte spiken i kistan för Mirtai. Iofs så har vi ju en BM med i leken som har en extra röst- och iom den spridda röstningen kanske lyan ville säkra att det inte skulle kunna bli lottning? Med tanke på att hela 9 olika kandidater fick en röst så måste det ju iaf finnas minst 1 ulv som var med i det gänget , så tja...?

Läser ikapp mig och du har säkert redan svarat på det här. Men om du inte har det, så vill jag gärna ha förtydligat varför fios andra röst skulle vara mer iögonfallande än hedinns tredje? *förstår inte*

Förutom att det inte skett någon förändring, så har det inte hänt mkt här! Snurris tyckte jag la en röst på Hedinn med lite svag motivering? Iof så har det inte hänt nått att teorin om?

Hedinns sista röst på Mirtai vet jag inte om den säger så mkt. Det kan vara så som Q säger att ulvarna ville säkerställa att en god åkte, eller helt enkelt så att Hedinn inte ville lägga upp någon annan för lottning!

Jag är alldeles för trött för det här... :arghh: Jag försöker komma underfund med vad @Paddington och @quarter4ever diskuterar, det ser ut som om Q funderar på om ulvarna kan ha röstat på antingen Mirtai eller någon annan och jag känner mest, eh jo antagligen var skulle de annars har röstat? Men Paddington diskuterar vidare och konstatera att det borde vara minst en ulv som har fått en röst på sig och min spontana tanke är eh ja självklart, det är nio deltagare av 11 som har fått röster på sig, de som inte har fått är LenH och Habina, visserligen en aning skumma båda två men jag tror inte att det bara är två ulvar totalt. ;)
Men jag undrar om jag har missat något? Den här natten har det inte blivit så mycket sömn så jag känner mig en aning förvirrad.

Jag som läser allt i efterhand hänger helt med i hur de resonerar, men de verkar ha pratat om varandra. ;) Sedan säger det egentligen inte så mycket om roller ännu, utan det går ju att utläsa mer längre fram. Men att det skulle ta så stor del av leken i anspråk gör mig lite full i skratt. :D

Ok, då ska vi se om jag blivit klokare (troligtvis inte :p)

hemlig - det är jag :D

Paddington - taggade flera spelare igår vilket jag såg som en möjlighet att få in fler notiser hos dem för att de inte svarade i lyan. Säger att det är märkligt att Q4 och fio använt samma röstunderlag mot mirtai. Röstar själv på fio däför. Varför valde hon fio framför Q4 undrar jag? Singlade slant eller pratade med sina gråa kompisar?

Snurrfian - har varnat för dålig tid idag. Säger att hon har svårt att räkna med x och y tidigare och funderar över antalet ulvar i denna lek. Röstade på Hedinn.

LenaH - tippar på 4 onda efter Q4s räkning. Säger att spionen troligen vet vem ängeln är i detta läge. Hur kan hon veta det undrar jag, det är ju inte säkert spionen lyckats sia just ängeln i natt. Vet hon själv vem ängeln är för att hon är ulv?

Quarter4ever - kommer med en massa inlägg och varnar för att det kan bli färre idag pga släktbesök. Lägger första rösten på Mirtai igår.

Hedinn - håller med LenaH om antalet ulvar. Lägger den tredje rösten på Mirtai igår.

fio - säger att hon avskyr DL1 och lägger den andra rösten på Mirtai.

Myrten - funderar på ulvar och papegojor och säger att spionen kan hitta ängeln och att lyan vid detta läge vet vem ängeln är. Är det hennes sätt att berätta för spionen och oss övriga att hon är ängeln?

Habina - har jag svårt att få grepp om. Föreslår att Hedinn är en delfin :confused:

Artline - väldigt mån om att prata om antalet ulvar. Svårt att hitta några fler egentliga uttalanden om henne.

Paddington - taggade flera spelare igår vilket jag såg som en möjlighet att få in fler notiser hos dem för att de inte svarade i lyan. Säger att det är märkligt att Q4 och fio använt samma röstunderlag mot mirtai. Röstar själv på fio däför. Varför valde hon fio framför Q4 undrar jag? Singlade slant eller pratade med sina gråa kompisar?
.
Hon valde troligen Fio eftersom Q redan hade en röst på sig.

Snurrfian - har varnat för dålig tid idag. Säger att hon har svårt att räkna med x och y tidigare och funderar över antalet ulvar i denna lek. Röstade på Hedinn.

LenaH - tippar på 4 onda efter Q4s räkning. Säger att spionen troligen vet vem ängeln är i detta läge. Hur kan hon veta det undrar jag, det är ju inte säkert spionen lyckats sia just ängeln i natt. Vet hon själv vem ängeln är för att hon är ulv?

Quarter4ever - kommer med en massa inlägg och varnar för att det kan bli färre idag pga släktbesök. Lägger första rösten på Mirtai igår.

Hedinn - håller med LenaH om antalet ulvar. Lägger den tredje rösten på Mirtai igår.

fio - säger att hon avskyr DL1 och lägger den andra rösten på Mirtai.

Myrten - funderar på ulvar och papegojor och säger att spionen kan hitta ängeln och att lyan vid detta läge vet vem ängeln är. Är det hennes sätt att berätta för spionen och oss övriga att hon är ängeln?

Habina - har jag svårt att få grepp om. Föreslår att Hedinn är en delfin :confused:

Artline - väldigt mån om att prata om antalet ulvar. Svårt att hitta några fler egentliga uttalanden om henne.
För att klargöra en missuppfattning: spionen siar inte, det gör siaren. Spionen får information om nattens händelser och vet därför vem ängeln skyddade.

Då måste hon ha varit mer mån om att få ut Fio än Q tycker jag. Det gör att jag drar öronen åt mig lite extra. Eller, så kunde hon lägga en extraröst som BM och därmed röstat på bägge.

Nyss sa du ju att hon var ulv ;) Är hon BM behöver du inte dra öronen åt dig, eller?

Jag kikar vidare och inser att @Habina har varit rätt osynlig, hoppas att allt är okej med dig. Men hennes röstmotivering på Hemlig känns lite svag men å andra sidan så vem röstmotivering var inte det igår?

Min röstmotivering var SUPERSVAG. Det ska nog mycket till för att jag ska lägga en röst på hemlig idag, om vi säger så. Men hon kan förstås vara ulv ändå.

Idag finns info både från spionen och sian, eller?
Från spionen? Spionen får infon, bör väl få följande:
- vem ulvarna (försökt) käka
- vem ängeln skyddat
- vem siaren siat
- vem borgmästaren lagt sin dolda röst på

Eller missförstod jag din fråga?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 910
Senast: LenaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 151
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka