Ulvlekarnas Hall of Fame

@Hedinn

Jag tycker du nämns väldigt ofta här i tråden :D
Och jag kom på en sak till.

Du och @Lillelorden var ulvar men du hade glömt bort att du var ond när du skulle rösta i första dl, så du satte spiken i kistan för Lillelorden :D
Du kom på sen att du var ju också ond :rofl:

Men du blev godförklarad direkt :p
 
JO det gjorde ni - och det var @Niyamas förslag att ni skulle göra det :D

Den där jävla leken har jag fortfarande inte förlåtet Myrten för

och anledningen till att DET INTE HÄNDE var ju att ulvjävlarna hade lurat brallorna av mig. Jag var 100% på att du var ond och Myrten (demonen) god. De hade nämligen räknat ut att eremiten skulle stoppa käk så de valde Myrten till käk.....så spionen såg - ulvarna äter Myrten. Eremiten stoppar käk. Jag kunde inte i min vildaste fantasti (oskuldsfull i min första lek) tro att de skulle göra något så genomruttet.

Ja. Och Niyama var siare, hade siat mig natten innan och godförklarat mig totalt, så jag trodde det var givet efter att hon åkt och avslöjats som siaren att spionen skulle direkt gå på den onda. Men icke... Jag var ju dock övertygad att det var Myrten som var spion, men började tvivla när det inte dök upp nåt sånt från hennes sida (hade ju haft lite mer förståelse från en ny spelare att det skulle ta lite tid att få ihop). Men sen fann sig ju Myrten i situationen, spelade spion och så röstade vi båda på cirkus... Så ändrade Myren till mig i sista sekund.

@Myrten lurade oss alla rätt bra...
 
Någon som minns den här?

En byxlös anka i sjömanskostym kan ju inte göra annat än succé på Blue Oyster Bar – då spelar det ingen roll om man är enda arvinge till världens rikaste anka….

Min absoluta favorit bland de statusuppdateringar jag skrivit... :p :D
Ja! Då skrattade jag så jag grät! :D
 
@Hedinn

Jag tycker du nämns väldigt ofta här i tråden :D
Och jag kom på en sak till.

Du och @Lillelorden var ulvar men du hade glömt bort att du var ond när du skulle rösta i första dl, så du satte spiken i kistan för Lillelorden :D
Du kom på sen att du var ju också ond :rofl:

Men du blev godförklarad direkt :p
Ja, jag känner detsamma... Jag trodde inte @LenaH skulle få så rätt. :cautious:

Hrrm... Säker på att jag glömde att jag var ond? Inte att jag glömde att hon var min kollega? Det brukar hända mig då och då. Nu i senaste leken också. :o Dock har jag lärt mig att titta efter emellanåt, nu...
 
Ja. Och Niyama var siare, hade siat mig natten innan och godförklarat mig totalt, så jag trodde det var givet efter att hon åkt och avslöjats som siaren att spionen skulle direkt gå på den onda. Men icke... Jag var ju dock övertygad att det var Myrten som var spion, men började tvivla när det inte dök upp nåt sånt från hennes sida (hade ju haft lite mer förståelse från en ny spelare att det skulle ta lite tid att få ihop). Men sen fann sig ju Myrten i situationen, spelade spion och så röstade vi båda på cirkus... Så ändrade Myren till mig i sista sekund.

@Myrten lurade oss alla rätt bra...

Du var ängel va?
Hade jag bara vetat om "oskrivna" regeln ängeln skyddar sig själv första natten om det inte finns ond spion så hade jag nog gjort bättre ifrån mig.
 
Ja, jag känner detsamma... Jag trodde inte @LenaH skulle få så rätt. :cautious:

Hrrm... Säker på att jag glömde att jag var ond? Inte att jag glömde att hon var min kollega? Det brukar hända mig då och då. Nu i senaste leken också. :o Dock har jag lärt mig att titta efter emellanåt, nu...

Jo, det var något sånt. Du glömde vilken sida du eller hon spelade för.
 
Du var ängel va?
Hade jag bara vetat om "oskrivna" regeln ängeln skyddar sig själv första natten om det inte finns ond spion så hade jag nog gjort bättre ifrån mig.
Japp. :) Eftersom jag skyddade Myrten sista natten så blev väl inte signalen tydligare heller, men jag ville inte ha en oavgjord lek så satsade hellre så och trodde ju hon var spionen eftersom du inte verkade uppfatta Niyamas hintar om mig efter jag siats. ;)
 
Men det med ängeln gjorde @CaisaLundblad en tabbe på. Det var hennes första lek och hon var ängel. Och hon visste inte att man fick skydda sig själv utan skyddade @Hedinn som var ulv. Hon blev ju godförklarad av siaren som trodde hon var ängel.
 
Men det med ängeln gjorde @CaisaLundblad en tabbe på. Det var hennes första lek och hon var ängel. Och hon visste inte att man fick skydda sig själv utan skyddade @Hedinn som var ulv. Hon blev ju godförklarad av siaren som trodde hon var ängel.
Spionen antar jag du menar? :) Det minns jag inte, men det är ju kul att höra att jag kunde bli godförklarad förr i tiden! Nu är det kört, hjälper ju inte ens om jag röstar ut ulvar, det gör mig ju nästan bara MER misstänkt. :cautious:
 
Men det med ängeln gjorde @CaisaLundblad en tabbe på. Det var hennes första lek och hon var ängel. Och hon visste inte att man fick skydda sig själv utan skyddade @Hedinn som var ulv. Hon blev ju godförklarad av siaren som trodde hon var ängel.

Tabbe och tabbe, skulle vilja påstå att det var min bästa lek. I slutet var det bara jag, Heddan och Zassoo kvar. Men Zassoo hade jag skyddat natten som käket misslyckades så jag visste att hon var god, men Heddans desperata inlägg om att Zassoo bara lurade mig var rätt underhållande att läsa. :D
 
Tabbe och tabbe, skulle vilja påstå att det var min bästa lek. I slutet var det bara jag, Heddan och Zassoo kvar. Men Zassoo hade jag skyddat natten som käket misslyckades så jag visste att hon var god, men Heddans desperata inlägg om att Zassoo bara lurade mig var rätt underhållande att läsa. :D
Hahaha jaha, det var den! :rofl: Jag tänkte att det vore värt ett försök. :angel:
 
Spionen antar jag du menar? :) Det minns jag inte, men det är ju kul att höra att jag kunde bli godförklarad förr i tiden! Nu är det kört, hjälper ju inte ens om jag röstar ut ulvar, det gör mig ju nästan bara MER misstänkt. :cautious:

Ja, spionen så klart :)
 
Hahaha jaha, det var den! :rofl: Jag tänkte att det vore värt ett försök. :angel:

Hade du bara käkat Zassoo istället för... Cirkus? natten innan hade du nog haft en chans... Men du förklarade typ att jag var ju ny borde vara lättövertalad och trodde det vore lättare att få med mig mot Zass än mot Cirkus. :D
Din frustration när jag vägrade ändra min röst. :D
 
Tabbe och tabbe, skulle vilja påstå att det var min bästa lek. I slutet var det bara jag, Heddan och Zassoo kvar. Men Zassoo hade jag skyddat natten som käket misslyckades så jag visste att hon var god, men Heddans desperata inlägg om att Zassoo bara lurade mig var rätt underhållande att läsa. :D

Jag kommer med ihåg hur desperat hon var :D
 
Vilken kul tråd!

Mina mest minnesvärda lekar var den där jag var ond spion utanför lyan, närmare bestämt Smaug, och jag var nåt så djävulskt taggad och vinkade stenhårt åt ulvarna - som åt upp mig! :banghead:
Men det var kul att följa leken sen också. :laugh:

Ännu mer frustrerande var det den leken mitt tangentbord gav upp och jag fick använda @LindgrenV som rebustolk! Jösses vad jobbigt det var! :banghead: :banghead: :banghead:

Och så minns jag Buttergurkan! En illustrerad lek! :up::laugh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann väljs in i Gothenburg Horse Show Hall of Fame. - Efter gårdagens prestation borde jag väljas in i Hall of Shame...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Gothenburg Horse Show Hall of Fame hyllar profiler, ryttarikoner och hästar som har betytt mycket för sporten och evenemanget. Innan den...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 418
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Hästnyheter På torsdag är det dags för den finska motsvarigheten till Idrottsgalan, där det ska delas ut priser för förra årets sportsliga...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp