Under chapsen

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Alyssa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 023
Sv: Under chapsen

LindaSjöblom skrev:
Jag tror att hon som har skrivit artikel om showkläder bor i USA, kanske har dom annorlunda regler var det gäller snittet på byxor?

Så här står det i AQHA's regelbok om byxor (2005:s, har inte årets, men tror inte att de har ändrat): "...pants (slacks, trousers, jeans, etc.)..."

Och WRAS regelbok är ju egentligen samma som AQHA's, fast med vissa ändringar för att passa alla hästraser och Sverige.

Alyssa skrev:
Nu är det så att jag är lite mullig...Tänkte om det ser bättre ut om man kunde ha något annat än jeans under ELLER..??? :confused:

Det gör inget om du är mullig, det är inte det som folk ska titta på. Och rumpan sitter man ju på när man rider i alla fall så då syns det nog inte så mycket...:idea:
Jag har svarta chaps och svarta stretch jeans under när jag tävlar. Mörka färger gör väl att man ser mindre ut också, än vita t.ex. som framhäver mer.

Förslag på jeans som passar liten större rumpa o lår men smalare midja??? :smirk: Helst stretch eller??? :confused:

Inga märkesjeans direkt, men Lindex har i stretch som sitter superskönt, passar smal midja men med plats för lite mulliga lår och rund bak. Finns i svart och olika blå tvättar.
Annars tycker jag att Lewis brukar passa mig bra, dock vet jag inte om dom finns i stretch.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
159
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 141
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 766
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur