Bukefalos 28 år!

Undergiven hund....

B

**BORTTAGEN**

Vi har en golden på ca 8månader som visar såg så undergiven. Detta har inte kommit utan var redan först dagen. Ibörjan kissade han på sig om man röt till på honom när telefonkabeln börja bli i två delar, eller när tappetflisorna revs upp. Han är aldrig slagen eller blivit illa behandlad. Han kissar inte på sig längre men han visar sig ändå underlägsen....
Vad kan man göra för att låta honom få bättre självförtroende???
Har vi dragkamp eller brottningsmatch får han alltid vinna för att få honom säkrare på att han är bäst....
:(
 
Jag tycker att ni istället skall se det som positivt! Det kommer att komma mer och mer självsäkerhet hos hunden, det är ännu bara en bäbis!

Träna även lite lydnad med mycket positiv förstärkning, träna upp tilliten och självförtroendet hos hunden.

Försök att se det som en gåva istället för att det skulle vara dåligt.
 
det problemet hadde jag med min papillon tik.
jag prata med en hund psykolog om saken,
hon råda mig till att göra så här,
"" när hunden tittar på dig,så vend dig med ansiktet till sido och gäspa,dette är ett täkken på att du inte vill hunden illa,böj dig inte över hunden,skall ni gå ut så sätt dig på golvet å se rakt över han eller till sido när du sätter på kopplet.likaså när du skrattar,visa inte tänderne i skrattet,det betyder hot för hunden."
dette fick jag och mera råd fick jag.
nått hjälpte på henne,men inte allt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 262
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 689
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Hej! Jag börjar med att skriva att jag har förstått att återkommande urinvägsinfektioner är ett vanligt fel på tikvalpar. Jag har en...
Svar
7
· Visningar
3 641
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp