Underhålla äldre trägolv

Fick tag i fd ägaren av lägenheten och hon sa att golvet är oljat :) Hon höll med om att det var spill-känsligt men sa också att det i stort sett inte ska torkas alls. Jag har troligen ”överstädat” :o
Ska ändå be ngn komma och kolla på det och tipsa om hur jag ska rengöra det mest skonsamt. Torka intensivt på tex fläck/spill funkar inte då det då blir ljusare/flammigt.
 
Fick tag i fd ägaren av lägenheten och hon sa att golvet är oljat :) Hon höll med om att det var spill-känsligt men sa också att det i stort sett inte ska torkas alls. Jag har troligen ”överstädat” :o
Ska ändå be ngn komma och kolla på det och tipsa om hur jag ska rengöra det mest skonsamt. Torka intensivt på tex fläck/spill funkar inte då det då blir ljusare/flammigt.
Det enda tips jag har är att om du våttorkar det så ser till att trasan bara är lättfuktad, tycker det hjälper mot flammigheten.
 
Paniken imorse när jag märkte att jag igår kväll i måste spillt ngt litet med ack så flottigt på golvet nedanför spisen och sedan trampat runt i det. Märkte inget i skymningsljuset igår men nu när solen kikade in ----> :nailbiting:
Var nära att ringa och be om en omgående lackning av hela skiten, men tror att jag har lyckats får bort det med mild halvtorr såpaskurning ca 155 ggr med ett par droppar olja i. Känns bra att det är mörkt ute igen annars vahettereee :cautious:
 

Liknande trådar

Hemmet Inför renovering/byte av golv vill jag höra om era erfarenheter! Jag ska lägga in ett obehandlat trägolv och funderar på bästa sätt att...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: farin
·
Hemmet Vi behöver göra något åt golvet i vår lägenhet. Det är ett jättefint golv i massiv ek som lades 2014, och det är samma golv genomgående...
Svar
14
· Visningar
2 630
Senast: Jenka
·
Hemmet Vi flyttar i januari och hela lägenheten har en genomgående i originalutförande holländsk parkett. Jag älskar mönstret och vill gärna...
Svar
9
· Visningar
1 976
Hemmet Hemma hos mig har jag obehandlat, ljust, trägolv i en del av lägenheten. Jag brukar torka med fuktig trasa, har lite såpa i vattnet. Det...
Svar
8
· Visningar
23 319
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp