Underlag i boxen

Torv i botten ca 10cm för att det ska bli stadigt och mycket spån ovanpå 4 balar. Det blir stadigt och ligger stilla trots att jag har en häst som rör sig mycket i boxen. :)
 
Råspån. Lättmockat! Blir dock lätt "kissrester" kvar, så man måste vara noga!
 
Har alltid haft hästarna på spån, men nu har jag flyttat till ett stall där dom flesta har blandning spån och tidningspapper. Det tycker jag funkar jätte bra. Spånet är ljust och lättmockat. Tidningspappret dammar väldigt lite, har väldigt bra uppsugningsförmåga, förmultnar snabbt och är framförallt gratis! :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 229
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 193
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: tanten
·
  • Artikel
Radannons Bli en i vårt goa gäng! Har du egen 🐴häst🐴/hästar eller bedriver eller vill starta mindre 🐎 hästverksamhet 🐎har vi ett antal boxplatser...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: Tulle_2022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp