Underlag i boxen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare linnean
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 516
Torv i botten ca 10cm för att det ska bli stadigt och mycket spån ovanpå 4 balar. Det blir stadigt och ligger stilla trots att jag har en häst som rör sig mycket i boxen. :)

Råspån. Lättmockat! Blir dock lätt "kissrester" kvar, så man måste vara noga!

Har alltid haft hästarna på spån, men nu har jag flyttat till ett stall där dom flesta har blandning spån och tidningspapper. Det tycker jag funkar jätte bra. Spånet är ljust och lättmockat. Tidningspappret dammar väldigt lite, har väldigt bra uppsugningsförmåga, förmultnar snabbt och är framförallt gratis! :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 089
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
957
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
430
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka