Underlag i ligghall

Lycanthrope

Trådstartare
Vad har ni för underlag i era ligghallar? Varför?

Vi har just nu halm, det är lätt att få tag på för oss och billigt.
En jättebal har räckt hela vintern!
De har inte bajsat där inne så mycket, men nya hästen är en bajsmaskin, och han lägger allt där inne. :mad::angel:

Men det är svårmockat, och blir tungt att få ut till sommaren, vi tar nog dock hjälp av traktorskopan till att göra oss av med det.
Sambon tycker inte spån är bra, det suger inte upp där inne så bra.
Torv är dyrt. :angel:

Så.. vad har ni?
 
Sv: Underlag i ligghall

Vi har halm, för att vi alltid har strött med halm och aldrig har haft nån anledning att prova något annat. Det funkar bra. Dock så mockar vi inte för hand, utan bäddar o strör bara, men bädden håller sig jättefin, fast och fin och där är alltid rent o torrt när man har strött, inte alls "sumpigt" som vissa bäddar gärna blir.
Vi mockar ut med traktor vid behov, förra vintern blev det 4-5 ggr, den här vintern har det inte behövts, det har inte alls varit lika vått den här gången.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 328
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 505
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 263
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp