Underlivsbesvär

Då har jag en väldigt osund muff då, eftersom mina trosor aldrig blir missfärgade. Några problem med muffen har jag inte heller. Så vi är nog alla olika :)

Ts, det du beskriver om dålig lukt så minns jag en kille från förr i världen, vi hade ett förhållande, och han luktade illa. Riktigt illa. Fast han skötte sin hygien och tvättade noga, inga sjukdomar eller annat klägg. Vi var tillsammans i två år och det var samma konstanta lukt hela tiden. Kanske att det bara är så det är att vissa luktar mer än andra?
Så kan det säkert vara! Och luktfri är det inte säkert att jag blir. Men sura spermalukten har ju inte riktigt varit där innan, så den får gärna avlägsna sig.
Men jag tror nog att jag har en känslig fisse/slemhinnor och kommer nog få dras med lukt till och från. :)
 
Bra idé! :idea: Svårt att föra in med kardborre dock.. Speciellt om man inte slätrakar, blir ju jobbigt om den trasslar in sig i.. fissehåret?
Hundbajspåsar är lagom stora för ändamålet. Bra med handtag också :up:
Rekommenderar dock att de kommer direkt från förpackningen och inte är återanvända.
Aah, du tänkte så.. Rakning är ju inte bra för fisse-balansen såklart.. Bajspåsar har jag i mängder! Tack för tipset! :bow:

PS, Jag plockar ändå aldrig upp efter min hund, så kan lika gärna köra upp påsarna i fissen! Ska lugna mannen med detta nu.
 
Min spontana tankae var också att det kändes helt frätande att använda väteperoxid :nailbiting:

Jag kan också få problem med lukt ibland, särskilt efter sex. Men jag verkar störas mer av det själv än vad andra gör, min förra sambo sa alltid att jag inbillade mig ;)

Ska också prova väteperoxid och filmjölk! Det behöver alltså inte "ligga kvar" där inne utan spolar bara runt liksom?
Jag gillar inte vagniatorer, blir ju helt äckligt när det smälter ut..
 
Min spontana tankae var också att det kändes helt frätande att använda väteperoxid :nailbiting:

Jag kan också få problem med lukt ibland, särskilt efter sex. Men jag verkar störas mer av det själv än vad andra gör, min förra sambo sa alltid att jag inbillade mig ;)

Ska också prova väteperoxid och filmjölk! Det behöver alltså inte "ligga kvar" där inne utan spolar bara runt liksom?
Jag gillar inte vagniatorer, blir ju helt äckligt när det smälter ut..

Jag läste att någon la sig i sängen med en kudde under rumpan och lät vätskan vara där inne en 5-10 min och sen gick till toan.
Jag har också svårt för vagitorier. Kuren jag gjorde i julas var vagitorier och även fast jag la in när jag skulle sova så rann det ju ut dagen efter. Jag haatar att ha klet i fissen! Måste springa till toan direkt efter sex och krysta ut allt. :yuck:
 
Senast ändrad:
Ni som använder mjölksyrebakterievagitorier (långt ord?!), vad använder ni? Är Lactal Balans något att hänga i granen (eller fissen)?
 
Ni som använder mjölksyrebakterievagitorier (långt ord?!), vad använder ni? Är Lactal Balans något att hänga i granen (eller fissen)?

Jag använder Lactal Balans geltuber. Har haft lite problem med dålig lukt (som jag tror beror på byten av sexpartner för har aldrig haft problem med det förut). Tycker den fungerar kanon.
 
För flera år sen hade jag problem med dålig lukt, svamp, sveda och klåda i underlivet. Jag höll på att bli galen och provade ALLT möjligt. Visst, det hjälpte tillfälligt men sen kom nåt tillbaka i någon form. Jag hade inte klamydia (testade flertalet gånger).

ALLT försvann i samband med att jag åt en långtidskur antibiotika mot acne. Så uppenbarligen hade jag nåt slags bakterier där som inte skulle vara där...
 
Nu hetsar killen jag dejtar upp sig över detta med väteperoxiden. "Ska du hälla väteperoxid i fittan?! Kolla upp så du verkligen kan göra det! Det tvättar man ju sår med!." Han är ju för gullig den där mannen :love:

Men @AraSlei och @Kethets, ni utsätter mig väl inte för farligheter nu va? :D :nailbiting: OM det nu inte är BV, menar jag. (vilket det förhoppningsvis är)

Ingen väteperoxid i sår! Ljummet vatten eller natriumklorid lösning ska det vara på sår.

Det är inte farligt, om du är orolig tvätta inte med det inne i slidan så får du se hur det känns.
Det finns amerikansk forskning på detta men inte tillräckligt för att det ska användas av sjukvården.
Men om du väntar en tio år tänkte jag doktorera med detta om inte någon någon annan gör det innan.
 
Men om du väntar en tio år tänkte jag doktorera med detta om inte någon någon annan gör det innan.

DO IT! För apotekarmostern tyckte att jag måste gå till läkarn och dalacin. Men jag är inte jättesugen på antibiotika, speciellt inte flera kurer som ofta ska behövas. Antibiotika = svääämp. Don't need it.
 
DO IT! För apotekarmostern tyckte att jag måste gå till läkarn och dalacin. Men jag är inte jättesugen på antibiotika, speciellt inte flera kurer som ofta ska behövas. Antibiotika = svääämp. Don't need it.
Så är det, dessutom är det inte hållbart att äta antibiotika hela tiden speciellt med tanke på dagens problem med resistenta bakterier.
Jag har kört detta i en tre år nu minst, har outspätt då jag är lat och har inga som helst problem med att det svider eller är elakt mot slemhinnorna. Jag kör inte filmjölk efter men det gör ingen skada det heller.
Om du har lite torra slemhinnor kan du smörja in med lite oliv- eller rapsolja efteråt.
 
@Kethets Vad var det för utspädning du brukade använda, 1:3?

Jag prövade väteperoxid ett tag, minns inte om det hjälpte. Men jag är lite kluven till det för jag får så lätt svamp. Och väteperoxiden är ju starkt bakteriedödande, alltså borde den även ta de bra bakterierna, de som håller svampen i schack?
 
Så är det, dessutom är det inte hållbart att äta antibiotika hela tiden speciellt med tanke på dagens problem med resistenta bakterier.
Jag har kört detta i en tre år nu minst, har outspätt då jag är lat och har inga som helst problem med att det svider eller är elakt mot slemhinnorna. Jag kör inte filmjölk efter men det gör ingen skada det heller.
Om du har lite torra slemhinnor kan du smörja in med lite oliv- eller rapsolja efteråt.

Jag försökte hitta lite engelsk forskning om detta, men svårt att bara googla. Har du några bra? Som känns valida. Att läsa på random hemsidor känns inte hundra.
 
@Kethets Vad var det för utspädning du brukade använda, 1:3?

Jag prövade väteperoxid ett tag, minns inte om det hjälpte. Men jag är lite kluven till det för jag får så lätt svamp. Och väteperoxiden är ju starkt bakteriedödande, alltså borde den även ta de bra bakterierna, de som håller svampen i schack?
Det dödar inte bakterierna, det sker en kemisk reaktion som bryter ner basiska ämnen och frisätter H+ joner som då sänker pH i slidan.
Jag brukar inte späda men använder det inte i slidan heller utan på de yttre delarna.
Men ska stå en bra spädning på första sidan i tråden :)
 
3%-ig väteperoxid är ju samma som man använder för att tvätta sår och färga ögonfransarna, så jag hade inte varit så orolig. (Nog för att det svider om det rinner i ögonen, men det gör apelsinjuice också så känns inte som en indikation på att något är farlig för resten av kroppen :) )
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Anonymt konto för att beskriva min situation. Jag är gravid. Otroligt nog, jag borde inte kunna bli det. Haft dubbelsidig svår...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 890
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 346
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp