Undrar hur mycket..

B

**BORTTAGEN**

Hejsan! jag undrar hur mycket betfor en inte allt för arbetande Islanshäst bör ha per dag?
Tacksam för svar :smirk:
 
Egentligen finns det inget bör, allt hänger på det grovfoder man ger hästen. Min pålle äter fn ingen betfor, behövs inte då värdena i det grovfodret han äter är rik på Mj.
 
varför är det så självklart att han ska ha betfor..betfor är inte nödvändigt i en rätt sammansatt foder stat.
 
Jag ger betfor framför allt för att ha något att gömma mineralerna i och så är det ju så smaskigt!
 
jag kan ge min pålle nån dl betfor då och då som nått gott men de som ger det "bara för att" och det tycker jag är väldigt fel!!
 
Tack för era svar. Det är inte mina hästar utan en bekants och att jag undrar är att hästarna rids inte regelbundet men dom får ca5 dl betfor /dag dom har oftast massor med överskotts energi,min misstanke varatt dom få kanske för mycket av det goda jag är själv inte speciellt duktig på det här med foder där av min fråga.Mvh Anna :smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: a1agnlju
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Joel
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
292
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 897
Senast: casio01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp