Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Precis när jag hade köpt min tvåårshingst, testade han mej en del...det hände tre dar i rad att han drämde sitt en "ögonbryn" i huvudet på mej när jag borstade honom..Funderar på om han verkligen gjort det med mening o siktat på mej eller om det har varit av olyckshändelse..men olyckshändeldse tre dar i rad?? Sista gången blev jag vansinnig o efter det har han stått still så fint...Har aldrig hört talas om en häst dom slåss med huvudet.. ??
Härligt!! :smirk:
Min lille kille som jag haft sen hans första steg i princip är nu två år och börjar testa mig!
Det viktigaste är att du är konsekvent i dina handlingar. Beröm när han gör rätt ignorera när han gör fel. Bestraffa om han blir riktigt kaxig/farlig. Det här med ignorera är kanon bra. När mitt, nu 4 åriga lilla sto, var som värst så bla stod hon och skrapade hovarna i stallgångeng så fort man ställde henne där. Efter mkt fyande och ha rykt mitt hår utan resultat, sa en bekant då till mig att igonrera "lillan". För när hon skrapade med hoven så ville hon ha uppmärksamhet, och fick det då jag vände mig och var irriterad. Nu efter åt står hon som ett ljus. Men man får aldrig glömma berömmet!!
Mer tips kan jag inte ge. Och det här med huvudet är det när du borstar ett speciellt område på halsen ellr nåt?? Han kan vara kicklig!
Hästhantering
Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Hästmänniskan En månad är ju inte lång tid om man tänker på avslitna muskler med mera. Låt det ta tid!
Har gått kurs i centrerad ridning för Anne och...