Undvika lårskav i varmt klimat

Andromedae

Trådstartare
Hur gör ni?

Jag åker till vietnam om mindre än 3 veckor och funderar för fullt på vad som är det svalaste sättet att skona mina stackars lår från chub rubs.
 
Sidenshorts från twilfit. De är fantastiska.

I övrigt rekommenderar jag nattlivet i ho chi min, och att man hakar på nån eller bara går för att korsa gator. Står du och väntar kommer du aldrig över.
Maten är magisk, om man betalar lite mer.
Jag älskade Vietnam, men det var bitvis väldigt känslomässigt tufft.
 
Jag har shorts/byxor på vid minsta promenad. Glatta träningstajts vid lite mer ansträngning/risk för att svettas mycket. Kjol/klänning endast om jag vet att jag inte behöver gå någonstans.
 
I övrigt rekommenderar jag nattlivet i ho chi min, och att man hakar på nån eller bara går för att korsa gator. Står du och väntar kommer du aldrig över.
Maten är magisk, om man betalar lite mer.
Jag älskade Vietnam, men det var bitvis väldigt känslomässigt tufft.

Vi ska till norra och mellersta delen, är tanken!

Men det där med att man ska haka lokalinvånare när man ska över gator har jag sett på video :D Några speciella maträtter du rekommenderar?

Vad var det som du upplevde som känslomässigt tufft?

Kommer att ha med barnet (4,5 år) och är därmed extra nervig för hur jag dels ska hantera mig själv, dels honom. Fast jag tror egentligen att han kommer ha mindre problem med skillnaderna än vad jag lär ha.
 
Jag testade babypuder förra året och det funkade över förväntan! Det finns också något slags sport stick som ser ut som en deo typ som jag provat som fungerar men babypuder är nog lättare att få tag på. Jag får både skav av trosorna och insidan låren när det är såhär varmt :S
 
Var köper man babypuder? Apoteket?
Jag köpte på apoteket, detta:
dialon-baby-puder-100-g-0.jpg

Jag såg att apotea har det med.
Vet inte om även typ ica maxi kan ha, har inte kollat där faktiskt för jag har mycket kvar av mitt!
 
Vi ska till norra och mellersta delen, är tanken!

Men det där med att man ska haka lokalinvånare när man ska över gator har jag sett på video :D Några speciella maträtter du rekommenderar?

Vad var det som du upplevde som känslomässigt tufft?

Kommer att ha med barnet (4,5 år) och är därmed extra nervig för hur jag dels ska hantera mig själv, dels honom. Fast jag tror egentligen att han kommer ha mindre problem med skillnaderna än vad jag lär ha.

Trafiken var kaos :D vi försökte haka på lokalinvånarna som bara trampade rakt ut!
 
Vi ska till norra och mellersta delen, är tanken!

Men det där med att man ska haka lokalinvånare när man ska över gator har jag sett på video :D Några speciella maträtter du rekommenderar?

Vad var det som du upplevde som känslomässigt tufft?

Kommer att ha med barnet (4,5 år) och är därmed extra nervig för hur jag dels ska hantera mig själv, dels honom. Fast jag tror egentligen att han kommer ha mindre problem med skillnaderna än vad jag lär ha.

Babypuder finns i vanliga mataffärer. Typ vid plåster.

Vattenkrasse med vitlök var sanslöst gott! Och fisk, i alla möjliga former. Kycklingen var för mycket fötter och brosk för min smak. Jag är lite kinkig med sånt. God öl, och gott bröd. Det franska arvet är påtagligt.
Vi bodde en natt på nåt jättemärkligt gammalt kommunistpalats (vadå motsägelse) där vi var de enda gästerna. Men plats för 2000 typ.
Det känslomässiga: det är mycket spår av vietnamkriget, gamla amerikanska militärer i mer eller mindre försupet tillstånd, man tjänar pengar på vapen (hej! Skjut automatgevär och granatkastare nästan gratis!), invalider och vill gärna ha ner turister i tunnelsystemen.
Vi var dit, men jag vägrar krypa i tunnlar... och social turism (hej, kom och titta på utfattiga människor i fiskebyar!)
det är påtagligt att det är en diktatur, och jag må vara vänster men kommunism i Vietnam är inte vad jag eftersträvar. Det är mycket fattigdom, men också ett otroligt vackert, vänligt land.
Kaffet är det bästa jag druckit. Jag var ute mycket själv på kvällarna (febrigt sällskap) och kände mig aldrig otrygg. Prostitution är vanligt men jag såg inte mycket, det sköts ”diskret”. Jazzklubbar i mängd!
 
Talk eller baby-puder funkar, men jag tycker att sidenmamelucker är oslagbart. Jag har från Siden Selma. Två par behövs för utlandssemester så att jag kan växla under dagen.
 
Jag har glatta, korta tights ungefär som cykelbyxor från Cubus men jag skulle tro att de är något för varma för din resa (funkar ypperligt i svensk högsommar däremot) så då skulle jag köra på babypuder. Sidenshorts vill jag köpa till sommaren!
 
Jag kör på cykelbyxor från typ lindex/HM. Fungerar bra för mig både en varm sommardag i Sverige eller en varm augustidag kring 35 grader i typ Grekland. Babypuder har jag tyvärr inte provat. Tänker att man svettas (och gnider) bort det efter ett tag, men det kanske man inte gör?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 670
Senast: Jiovedi
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp