Sv: Unga mödrar!
Jag kan inte låta bli att kolla. Men programmet får mig att bli äcklad över mig själv.
Inte för att det egentligen är särskilt många likheter mellan mig och någon av tjejerna i serien, utan för att serien målar upp bilden av att det är sådär unga mödrar är, det är sådär det kommer bli...
Precis som Minna86 sa, så känner jag, trots att jag inte är äldre än 21 själv. De i min ålder jag känner som fått barn, stämmer in på den bilden.
Jag vet att folk tänker samma sak när dom ser mig, folk som jag inte känner, som jag kan möta på väg till affären. Jag ser yngre ut än vad jag är (särskilt nu, osminkad och i mjukisbyxor för jämnan), komma gåendes med magen i vädret. Jag har aldrig någonsin brytt mig om folk glor snett på mig, men nu gör jag det så in åt helvete.
Nog för att jag är ung, men jag har ändå bott hemifrån långt många fler år än andra, jag har skött hus och hem under alla år, samtidigt som jag arbetat, jag har drivit eget företag framgångsrikt, jag bor tillsammans med min älskade sambo som jag inte tvekar vid för fem öre att vi kommer tillbringa resten av livet tillsammans, och jag vet att det här kommer bli bra. Ändå kan jag inte låta bli att tvivla när jag ser sådana här program, för det verkar sällan som det blir bra...