Unga tjejer i stallet?

"Den andra ägaren är av åsikten att dom lär sig av sina misstag"

...Det kan bli riktigt farligt!
 
Nej, du gör rätt. Tänk om något händer, de är ju inte så hästvana?
 
Även jag tycker att det är rätt att inte "släppa" för mycket på säkerheten. Jag vill ju inte att mina "odjur" skadar någon och jag vill ju inte att någan skadar mina "odjur" hur oavsiktligt det än må vara.... Har ett par töser även i mitt stall, men de lyssnar på mej (tack gode gud) men 2 stycken har jag faktiskt bett att inte komma om dom inte var villiga att lyssna och göra som jag säger. Bägge dessa tjejer kallade mej för satkärring och slutade komma, vilket jag bara tycker var bra. Att "hänga" i ett stall kan vara lärorikt, men är man inte villig att ta till sig vad människor säger lär man sig inget. Man kan undra om dom "ovilliga" försöker bestämma i skolan också.... PÅ travbanan finns det, precis som någon skrev, en åldersgräns på 16 för att försäkringarna ska gälla
 
jag tycker inte bara man ska känna sig oroad över att nån minderårig rider ut och och sköter dina hästar.
Se deras kunskap. Jag själv kan klara av unghästar och hingstar bättre än vad min mamma och många andra i stallet som är runt 40 medans jag är 16.

Vi har också ett liknande problem fast med en tjej på 25 som rider iväg (är ute och rider på stora vägar) och hittills varje gång åkt av, det är inte hennes häst hon åker av på heller.. :(
 
Du har helt rätt....men jag antar, eftersom du har en mamma som intresserar sig för hästar, att du inte är någon nybörjare. Det är dom unga utan hästvana jag syftar på. Min egen dotter, nu 17, han hanterat alla våra hästar sedan han var rätt ung, och det med glans. Så du ska inte ta det som om jag rackar ner på ungdomarna. En människa, oavsett ålder, bör inte hantera hästar som inte 100% går att lite på. Är man "färsk" måste man acceptera att man inte klarar av alla situationer.
 
never! att dom ska lära sej av sina misstag ska ju inte gå ut över hästen/hästarnas välbefinnande!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: BornAgain
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 450
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 079
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp