Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 856
Sv: Unghästtråd...

Jag har suttit på Phigalle!:bump::bump::bump:
Jag är så himla lycklig, det vara bara en halvtimmes sedan med en sådan pirr och lyckorus jag har nu är underbarare än en orgasm:o

Phigalle hade varit inne och sovit en timme och för att vara fri för alla flugor som är på alla hans sår som han har fått av de nya hagkompisarna på hela halsen. Jag skulle ta uthonom i stallgången och smörja in muggen och se över såren medans sambon höll honom. Så tänkte jag att passa på att hänga på honom när väl barnen sov och sambon var med ute. har ju bara hängt på honom en gång förut för 2 veckor sedan tror jag att det var. Men iaf så hängde jag 3 korta gånger på honom utan att han brydde sej nämnvärt. Sedan så hoppade jag bara upp (barbacka) och han brydde sej inte överhuvudtaget. Jag satt och njöt och kännde mej lyckligaste i hela världen. Och sedan går han bara helt plötsligt fram två tre steg för det hängde en sadel på en boxvägg som han ville smaka på:rofl: jag försökte locka på honom att nosa på mej, men han brydde sej inte. Smekte över hals,sidan och rumpa men ingen reaktion alls. Jag väger ju iaf runt 60kg med kläder och skor på så jag tycker att han borde iaf tittat åt mej:p Satt kanske på honom allt som allt knappt en minut men det känns som jag fick en massa energi ifrån honom och denna händelse kan jag leva på länge. :love::love:

*kl*
idag har vi haft oplanerad fotosession! :banana:

skulle jobba lite i paddocken men allting gick så bra så vi slutade nästan direkt. och Chillsan hade en sån där "idag är jag bara för vacker" dag idag så jag passade på att föreviga det.
dessutom hade hon idag repgrimma på sig för första gången. har äntligen hittat en som passar någorlunda i både färg och storlek (jag är för lat för att knyta själv och för snål för att spec. beställa.. :angel:)
idag så räckte det dessutom med att jag nuddade benen så lyfte hon hovarna alldeles själv.

vi har även hälsat på den sk hästätande flaskan med spraymunstycke :eek: är ju vanligt att pållarna är rädda för ljudet så jag var beredd på någon form av reaktion. Men tji fick jag. Hon bara tittade på mig som om jag var från mars och suckade djupt. :rofl:
hon är såååå redig lilla bebblan!
(bildbombning i nästa inlägg)

här är bilderna från idag:
är verkligen inget fotoproffs men jag bara älskar den här bilden!
Poserar.jpg

Snyggingen.jpg

grisenvnster.jpg

grisenhger.jpg

och så två små bonusbilder jag inte kunde låta bli att ta med:
bus i manen,
busimanen.jpg

och sömniga lilla hakan! :love:
hakan.jpg

har även två gamla gamla bilder jag måste visa! nu syns det verkligen hur mycket hon har vuxit! :eek: på alla håll! :angel:
dessa är från den 16 mars 07.
lill-tjejen.jpg

lill-tjejenigen.jpg

*kl*

Det var ett tag sedan jag var här inne men jättekul att läsa om era hästar och vad ni gör. Man får inspiration.

CindyLou: Jättekul!! Vad härligt det låter. Vi får se om jag själv hamnar där nån gång.

Om jag ska skriva nåt om min då kanske...
Longeringen sitter som en smäck. Han förstår precis vad det handlar om. Börjar förstå att "ssss" betyder trav. Lite svårt "Whoa" vid longeringen men vid ledning så fattar han. Men det kommer väl.
Är uppmärksam på mig..öronen spelar och han har koll på mig.
Vid halt så kommer han in till mig i mitten.
Tyvärr fortfarande lite "nervös" vid olika ljud men jag jobbar på det. Försöker skramla mycket, prassla osv osv.

Nu blir det sadelvänjning lite mer regelbundet framöver men han reagerar inte när man lägger på pad eller sadel och om man viftar, slår osv. Så det bådar gott. Han har ju haft den på sig tidigare och även longerats en gång med den.

Letar för fullt just nu efter medryttare/medskötare. Jag behöver ha hjälp så man kan gå på promenader, miljöträna, tömköra osv.
Än så länge har jag inte hittat nån men hoppas det blir ändring på det snart.

Växt om mamma har han gjort..men bara med nån centimeter. Han är väl runt 154-155 cm.

Det var väl allt för idag....inga nya kort heller tyvärr.

Roligt o läsa, hur det går framåt med era unghästar:bow:

Nethril...hon är så sööööt:love: och har verkligen växt...det syns.

Rocket fick grimma på sig idag...+...fick Switch på sig för andra gången i livet...+...blev avmaskad för första gången...+...blev ledd i grimskaft...Han hade en del att säga om detta denna dag, var inte nöjd alls, nej...Stora protester och hopp och studs och vid ett tillfälle föll han på eget grepp och landade på rygg i spånet...:o...Men, ingen stress, ingen oro och ingen rädsla utan bara..."Neje, vad ska det här vara bra för"???:mad:

På lördag är det transportdebut...då ska hästarna hem hit till mig:love:

Haha....de är ju så underbara de små vildbasarna.

Kul att de kommer hem...men jag har nog missat nåt...:o..."vad" är det för nåt som kommer hem ;):D?

Gud va roligt allt det där låter...*tänker tb i tiden*...precis som när barnen va små och de gjorde nåt för 1a gn...:love:
Åååå va avis jag blir...vill oxå ha föööl...jag/vi skall minsann nästa år:mad:
Härligt att du får hem dom nu...skall syrran ha semester nu då?

Tog en diskution m stallvärden om det häromdan...
Men det verkade inte så populärt:mad:
"Jaha, och vad skall du göra med den sen då? Sälja el?
För vi har ju inte plats..":cry::cry:
Gissa om jag vill ha eget nu el?
Idag sa hon, att hon tittat på en hinst till sin...jaja, det var där skon klämde...hon har tänkt o ta föl själv:(
Så är detatt va installad i ett stall m 2:eek: boxar...

Haha....de är ju så underbara de små vildbasarna.

Kul att de kommer hem...men jag har nog missat nåt...:o..."vad" är det för nåt som kommer hem ;):D?
Vildbasen, hans mor och min fröken Lilly kommer hem på lördag efter att ha bott hos syrran sedan tidig vår;). Här hemma går nu ett russto med ett hingstföl som är tre dagar äldre än min vilde och det är tänkt att de ska kampera ihop i vinter:D
Gud va roligt allt det där låter...*tänker tb i tiden*...precis som när barnen va små och de gjorde nåt för 1a gn...:love:
Åååå va avis jag blir...vill oxå ha föööl...jag/vi skall minsann nästa år:mad:
Härligt att du får hem dom nu...skall syrran ha semester nu då?

Tog en diskution m stallvärden om det häromdan...
Men det verkade inte så populärt:mad:
"Jaha, och vad skall du göra med den sen då? Sälja el?
För vi har ju inte plats.."
Gissa om jag vill ha eget nu el?
Idag sa hon, att hon tittat på en hinst till sin...jaja, det var där skon klämde...hon har tänkt o ta föl själv
Så är detatt va installad i ett stall m 2:eek: boxar...
Jag håller tummarna ännu mer att du får din gård!!!!!!! Klart att Raiza ska ha en liten;)

Jag håller tummarna ännu mer att du får din gård!!!!!!! Klart att Raiza ska ha en liten;)
Ja, det är klart...hon blir inte lycklig helt förrän hon är dräktig, sa hon häromdan;) Och matte har ju redan kollat, vad som skulle kunna passa ihop med henne....så det blir den perfekta allround-hästen:banana:

Jag kan erbjuda ett sommarbete för sto med föl vid sidan...grannens russ kanske kan bidra med sällskap med bebis:angel:...

Tack för erbjudandet:bow:
Det låter precis lika härligt, som att släppa sin hingst på bete m likasinnade:love:

Det värsta är ju inte betet, utan stallplatsen till vintern...vi/hon har som sagt bara 2 boxar...
Men jösses, det är ju långt dit...mer än 2år, hinner rinna mkt vatten under broarna tills dess:idea:

Det är alltid lika roligt att läsa om hur det går för alla :)

Har inte varit inne här på länge nu.
Men igår tvingade jag sambon att knäppa lite ridbilder :idea:
Plutten åker ju iväg till tränare igen på söndag och kommer att vara borta i 3 mån. Tills futurityn :banana:

Chili är nu 3 år och 3 mån.
Mini quarter bara 148 hög, tror inte han blir större!
Konstigt med tanke på att jag inte ser stor ut på honom, och jag är ändå närmare 170 :rofl:
Har haft honom sedan han föddes.

Bild053.jpg

Bild054.jpg

Bild058-2.jpg

Bild066-1.jpg

*KL*

Äntligen är dom hemma:banana:. Grannens russ (sto med hingstföl som är tre dagar äldre än Rocket) har bott här i nästan 1 vecka och i morse flyttade vi ner dom till den större hagen nedanför stallet. Hämtade sen Funny och Rocket...som var måttligt roade av de nya flockmedlemmarna som genast jagades ner till nedre delen av hagen...:smirk:

Hämtade Lilly när det var lugnt här hemma. Ja, hon hade då inga planer på att åka någonstans alls, faktiskt. Fick kämpa en hel del och det slutade med att syrrans sambo fick hjälpa till att pressa lite med ett repvift bakom henne...då gick hon genast in:angel:...då hade jag jobbat med det hela i 20 minuter som kändes som flera timmar i denna värme som plötsligt landat här...

Lilly gillade inte alls att hamna i egen hage och Rocket är sk*tsur för att han inte får ha sin egen lektant i sin hage... Han vägrar kategoriskt att ens titta på sin tilltänkta kompis...han är inte ens intresserad när Hobbe gör sina rusningar...ack ja, men det reder sig nog efter ett par dagar. Lilly ska ju börja jobba seriöst nu och förberedas för höstens clinicar så det är bara att gilla läget...:D

Jag köpte en 5 åring, dock bara sutten på i alla gångarter och inte överdrivet hanterad trots det höll och otroligt bra koll på var du var. Hon älskade att visa upp sig och kunde vara svår att leda eftersom hon hoppade åt alla håll och kanter men hon passades sig för att stöta till dig eller liknande, vilket var skönt då min första häst sprang över folk :mad: (Honom hade vi bara 1 ca 1 vecka... :angel:)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka