N
Next
Sv: Unghästtråd...
Hur går det för dig och Lilly?
Är hon fortfarande ohalt?
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ingen kul med skadade bebisar...
var inne på ultuna idag...
det gav inte mycket, bortsett från sår, typ.
efter order att ha haft henne lindad till vi kom dit följts så syntes inte någon svullnad (själv fallet, varför lyssna på ägeren?)
men metacam gavs och skall ätas i 2 veckor för denna svullnad samt den svullnad hon fått på sträcksenan pga den långa tidens bandagering (4 veckor) och skall nu itne så banadagerad
sedan var det ju så att min lilla donna inte direkt var den lugna i boxen, hon var mer än en gång uppe högt däruppe med både hal och hovar o försökte klättra ut, o när hon inte gjorde det så sparkade hon ARGT i väggen, men stod jag med ena armen i boxen så var det bara lite vandring, men stod jag utanför så vart det liv igen, så under det braket så fick hon ett djupare sår på skadade kotan som satt lite oroväckande nära leden så bandage på det benet ändå, dock bara tills det blitt en skorpa på det benet o pga det så ska hon även äta hippotrim i 5 dagar
och sedan talade han om att om svullnaden kommer tillbaka (som den gör efter ett par timmar utan bandage) så skall vi ringa igen...kul...åka tillbaka igen nästa vecka?
Japp...tömkört idag igen. Utmanar lite hela tiden genom att ta ett par vändor på böjt spår och än så länge har det hållit. Hon får Blue Lotion på framkotorna efter varje arbetspass och BoT-paddar på natten. Planerat en ridtur i övermorgon och hoppas så innerligt att hon är i form för det. Arbetspassen är nu en halvtimme var gång...4 ggr i veckan. Så nu känns det iallafall att man jobbar lite häst![]()
Jag har ju tyvärr ett antal veckor kvar innan jag kommer så långt som att rida. Känns lite trist eftersom det gick så bra innan med inridningen. Jag är ju lite rädd att det ska sätta sig på psyket. Han blev dock inte skadad vid ridning utan förmodligen i hagen(typ halkat).
Fröken har inte tappat glöden för att arbeta under ryttare trots skadan. Den visade sig under ett ridpass men det har inte påverkat. Idag har vi varit ute i 40 minuter och hon går rent och fint. Är lite fascinerad över att hon inte är hovöm alls. En bit av vår fina skogsslinga har belagts med ett mycket tjockt lager med grovt grus av det kantiga slaget men det bekom henne inte alls. Fortfarande är det skritt som gäller men hon studsar iväg i trav lite då och då...högexplosiv som hon är. Fick stanna upp henne några gånger för att få henne att dämpa sig och det gick utmärkt. Nu kommer jag åter ha en lätt oro för hur hon kommer röra sig i morgon...ber om tummar för fortsatt framgång med igångsättningen![]()