Ungponny Igen

S

StarEmma

Ja har en liten fråga.. Gäller uppklassning till Avd A ponnyn eller ekipaget, och måste man ha med sig nånting till tävlingsplatsen som styrker att man får starta avd A m ponnyn??

Undrar för ja har en foderponny nu och han har nollat två Lc med förra ryttaren i år, måste jag då nolla honom för att få va med i avd A och hoppa i laget??
 
Du menar kvalificering, inte uppklassning.
Du måste själv 'nolla' 2 ggr i avd B med den ponnyn innan du får starta den i avd A. Att förra ryttaren redan gjort det spelar ingen roll. (Uppklassning=ponnyn är 'för duktig' för att få starta den klass den är uppklassad ur. Kvalificering=Ekipaget är 'tillräckligt duktigt' för att få starta den klass det kvalificerat sig till.)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 719
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 323
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Har en ponny som jag haft ungefär ett halvår, köpt som främst hopponny och för att starta lite dressyr samt fälttävlan. Ponnyn har gått...
Svar
5
· Visningar
1 308
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp