Bukefalos 28 år!

Unix+häst-brudar?

Tjena :)

Jups - har iofs ingen egen häst. För mig gäller OpenBSD (sätter upp en brandvägg), Linux (Redhat för att jag gillar det, men är nyfiken på annat) och Unix (Solaris 8 och 9).

:cool:

Fast om jag verkligen existerar eller bara håller till i min fantasi återstår att se ;)

mvh linda å gos-katterna :love:
 
Nja... Leker lite med Unix (Solaris) men ska jag använda datorn så blir det Windows...
Hästmänniska är jag i alla fall så det räcker och blir över :D
 
klart det finns hästtjejer som pysslar med unix/linux. jag har hästar och har använt såväl solaris som digital unix ganska mycket. i köket står min debian-server och knattrar. och snart står en fedora (f.d. red hat) maskin under skrivbordet. men windows är fortfarande mitt förstahandsos, mest på grund av en hög program jag använder frekvent och som inte finns portade till unix/linux och inte har någon likvärdig ersättare.
 
Yay! Vad kul att höra. Jag jobbar som unix- och nättekniker på ett företag som erbjuder managed hosting i Stockholm. Jag är bara 22 men är på mitt fjärde år i yrkeslivet inom branschen. Jag får alltid höra att det är så ovanligt med tjejer som gillar och är intresserad av unix, än märkligare att jag faktiskt jobbar med det. När det sen kommer fram att man är hästmänniska med verkar det på folk som om det är en helt omöjlig kombination.

Vad det gäller operativsystem så är jag mest förtjust i OpenBSD och kör det på alla arbetsstationer på jobbet som hemma. AIX är ett annat vackert os men det ska juh tyvärr sluta utvecklas.. :/

Jag bor för övrigt inte i Lerum längre, sen två månader tillbaka är jag stockholmare. Jag ska genast ändra infon!

//Zadie
 
Ikke egen hest, men hestemenneske (blir nok hest om ikke alt for lenge da)... Bruker kun Linux/Unix. Kjører Red Hat og Debian Linux på hjemmemaskinene og bruker Red Hat og Solaris i studiesammenheng. Minst mulig Windows ;)