Bukefalos 28 år!

Unix+häst-brudar?

Tjena :)

Jups - har iofs ingen egen häst. För mig gäller OpenBSD (sätter upp en brandvägg), Linux (Redhat för att jag gillar det, men är nyfiken på annat) och Unix (Solaris 8 och 9).

:cool:

Fast om jag verkligen existerar eller bara håller till i min fantasi återstår att se ;)

mvh linda å gos-katterna :love:
 
Nja... Leker lite med Unix (Solaris) men ska jag använda datorn så blir det Windows...
Hästmänniska är jag i alla fall så det räcker och blir över :D
 
klart det finns hästtjejer som pysslar med unix/linux. jag har hästar och har använt såväl solaris som digital unix ganska mycket. i köket står min debian-server och knattrar. och snart står en fedora (f.d. red hat) maskin under skrivbordet. men windows är fortfarande mitt förstahandsos, mest på grund av en hög program jag använder frekvent och som inte finns portade till unix/linux och inte har någon likvärdig ersättare.
 
Yay! Vad kul att höra. Jag jobbar som unix- och nättekniker på ett företag som erbjuder managed hosting i Stockholm. Jag är bara 22 men är på mitt fjärde år i yrkeslivet inom branschen. Jag får alltid höra att det är så ovanligt med tjejer som gillar och är intresserad av unix, än märkligare att jag faktiskt jobbar med det. När det sen kommer fram att man är hästmänniska med verkar det på folk som om det är en helt omöjlig kombination.

Vad det gäller operativsystem så är jag mest förtjust i OpenBSD och kör det på alla arbetsstationer på jobbet som hemma. AIX är ett annat vackert os men det ska juh tyvärr sluta utvecklas.. :/

Jag bor för övrigt inte i Lerum längre, sen två månader tillbaka är jag stockholmare. Jag ska genast ändra infon!

//Zadie
 
Ikke egen hest, men hestemenneske (blir nok hest om ikke alt for lenge da)... Bruker kun Linux/Unix. Kjører Red Hat og Debian Linux på hjemmemaskinene og bruker Red Hat og Solaris i studiesammenheng. Minst mulig Windows ;)
 
Åjovars, även om jag önskar att jag kunde mycket mer unix än vad jag gör.... :) Tycker aix är grymt!!
 
Kombinationen tjej + häst är ju löjligt vanligt, så då är väl kombinationen unix+tjej+häst extrem konstigt jämfört med kombinationen unix=tjej rent statistiskt eller?

Använder unix i skolan och p[ jobbe toch windows hemma.

/Soapbubble
 
Iofs, nu sitter jag juh faktiskt här och blir lika chockad som folk jag möter i jobbet etc brukar bli. Så jag antar att det ligger något i det.

Fritte, kämpa på med skillsen och vårda minent av aix ömt fast de slutar utveckla det. :)
 
Japp. Hemma har jag windows, men på jobbet kör jag Unix. Funkar mycket bättre när man ska programmera och köra beräkningar. På skolan hade vi bara Unix, så det borde inte vara alltför ovanligt med tjejer som använder det med tanke på att det är rätt så många tjejer som läser till civilingenjör och liknande.
 
Jag tycker iofs att det är lite skillnad på att tvingas använda något i skolan och ha ett brinnande intresse. Men ja, du har rätt, det borde finnas massor! Och det har väl tråden bevisat för mig med. :)
 
Såna små detaljer kan man ju inte låta sig hindras av.... :D

Det här är mina senaste lärdomar... (C shell)

% cat "food in cans"
cat: can't open food in cans

% make love
Make: Don't know how to make love. Stop.
% why not?
why: No match.

% sleep with me
bad character

% got a light?
No match.

% man: why did you get a divorce?
man:: Too many arguments.

% ^What is saccharine?
Bad substitute.
 

Liknande trådar

Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
825
Senast: Guldaskig
·
Mat Vilken är den bästa restaurangen för pasta i Stockholm? Vill ha riktigt riktigt god pasta :d.
Svar
11
· Visningar
744
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Hej! Jag ska på en möhippa där vi ska klä oss till någonting på vår bokstav. Jag behöver därför hitta en maskeradutklädnad på bokstaven...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 782
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag började med minipiller, Azalia, när mensen kom igång efter Marodören för ca 6 veckor sedan och jag mår så skrutt. Huvudvärk...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp