Unpopular opinions

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar din ide men känner personligen att jag skulle vilja dra det lite längre och stryka åldersgränsen :D

Kan slänga ur mig en ytterligare - det är töntigt att inte dricka kaffe om man är vuxen.

Och precis här så bevisar du @mandalaki tes om dömanden. Vi är bara 18 inlägg ner när personer som inte dricker kaffe är töntiga. Det är inte en impopulär åsikt, det är att döma ganska många personer till att vara töntar. Rätt ocoolt om jag får säga det.
 
Okej mod kan få låsa tråden då det tydligen var roligare att komma in här och känna sig kränkt eller bara för att mästra över andra än det var att hålla sig till topic. :up:
 
Okej mod kan få låsa tråden då det tydligen var roligare att komma in här och känna sig kränkt eller bara för att mästra över andra än det var att hålla sig till topic. :up:

Jag känner mig inte ett dugg kränkt men tänker inte hålla käften när saker börjar tangera mobbing. Det är helt enkelt inte ok och att hålla tyst när man ser det gör inte att något blir bättre.
 
Jag kan komma med något som jag inte tror berör någon personligt! :) (Man vet ju aldrig men har inget med yttre/personlighet att göra, bara handlingar). Jag stör mig oerhört mycket på folk som inte plockar upp hundbajs efter sig (bryr mig inte vid skogs/grusvägar i diken) där det går mycket folk, jag stör mig på idioterna som kör som galningar förbi när man rider alternativt tutar för att få hästen skrämd.

Sedan har jag oerhört svårt för folk som säger dirigent såsom det stavas, jag vet att man får säga diri gent men jag är lärd att det heter (försöker stava som det låter) dirisjent.
 
Okej mod kan få låsa tråden då det tydligen var roligare att komma in här och känna sig kränkt eller bara för att mästra över andra än det var att hålla sig till topic. :up:

Det handlar vare sig om att någon blir kränkt eller att mästra dig. Men att t ex kalla alla människor som inte dricker kaffe för töntar är ju bara mobbing. Men jag är säker på att tråden skulle fungera på Flashback.
 
Oooh jag älskar unpopular opinions! Några av mina:

Folk som döper sina bilar. NI ÄR INTE ROLIGA. Ingen tycker att det är kul när ni berättar att er Volvo kallas för Gaggiga Gittan.

Språkpoliser är så JÄVVVLA tråkiga och ute. Ingen bryr sig längre! Det var jättetrendigt för typ tio år sen att engagera sig i särskrivningar men nu känns det bara SNAAAHAAARK när ni drar igång en rant om var och vart.

Att skryta över att man inte har facebook eller vad som helst. Ni får inget pris! Återigen: ingen bryr sig!
 
Jag känner mig inte ett dugg kränkt men tänker inte hålla käften när saker börjar tangera mobbing. Det är helt enkelt inte ok och att hålla tyst när man ser det gör inte att något blir bättre.
Det handlar vare sig om att någon blir kränkt eller att mästra dig. Men att t ex kalla alla människor som inte dricker kaffe för töntar är ju bara mobbing. Men jag är säker på att tråden skulle fungera på Flashback.
Jag kan acceptera att ni ogillar det men det är inte mobbning att säga att folk som inte dricker kaffe är töntiga, mobbning är riktat mot en enskild person.

Jag må vara frispråkig och inte speciellt politiskt korrekt men en mobbare är jag verkligen inte.
 
Jag kan komma med något som jag inte tror berör någon personligt! :) (Man vet ju aldrig men har inget med yttre/personlighet att göra, bara handlingar). Jag stör mig oerhört mycket på folk som inte plockar upp hundbajs efter sig (bryr mig inte vid skogs/grusvägar i diken) där det går mycket folk, jag stör mig på idioterna som kör som galningar förbi när man rider alternativt tutar för att få hästen skrämd.

Sedan har jag oerhört svårt för folk som säger dirigent såsom det stavas, jag vet att man får säga diri gent men jag är lärd att det heter (försöker stava som det låter) dirisjent.
Det hade jag uppfattat som rejält obildat.
 
Jag stör mig väldigt mycket på folk som inte sparkar ner hundskiten i diket när de är ute och går på landet, utan i stället plockar upp det och lägger det i en plastpåse som de sedan slänger! utanför min hage.
 
Jag kan acceptera att ni ogillar det men det är inte mobbning att säga att folk som inte dricker kaffe är töntiga, mobbning är riktat mot en enskild person.

Jag må vara frispråkig och inte speciellt politiskt korrekt men en mobbare är jag verkligen inte.

Jo, det är exakt det du är med ett sådant uttalande. Men visst, mobbare vill sällan se sig som sådana.
 
😘

@Tarnin och kanske några fler: unpopular opinions är inte bara saker man stör sig på utan impopulära åsikter eftersom man dissar/inte fattar nåt som generellt sett är populärt eller anses vara bra. Typ "Unpopular opinion. Klänningar med fickor är inte särskilt snyggt, alls." eftersom JÄTTEMÅNGA älskar klänningar med fickor. Det anses vara snyggt. Är du med?

Vill man bara störa sig generellt så är nog "jag stör mig på"-tråden bättre :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp