Unpopular opinions

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inte poängen med en sådan här tråd, det kommer med största sannolikhet att sluta i någon form av mobbing, som en viss ökänd litteraturtråd...

Plus att jag är bara glad att alla inte har samma smak som mig. Det betyder att jag kan sälja energitjuvarna till prylar jag fick med huset (seriöst, en del saker har bara sänkt mig energimässigt) för ibland rätt mycket pengar :D Jag är ganska glad att alla inte har samma åsikter som mig angående andra saker heller, det vore olidligt. Plus att jag har en del tyckanden/känslor som jag inte är direkt stolt över och som jag jobbar med. De luftar jag inte eftersom jag objektivt anser att de är inte ok.

Fast åter: jag startade inte tråden för att vädra bildningsförakt, utan i skämtsamt syfte där jag skrev att jag inte fattar Camilla Läckberg.
Och Du drar upp den gång på gång som en personlig oförrätt. Det är rätt missklädsamt.
 
Jag fattar nog inte riktigt vad som är skillnaden mellan att inte tycka klänningar med fickor är snyggt, och att inte tycka en viss frisyr är snygg?
Nej, jag förstår det :). Har du sett unpopular opinion-poster tidigare? Tanken är att man tar något som är populärt, som "alla" gillar, och säger att man inte gillar det eller inte fattar grejen. Typ avocado toast är jättepoppis, då är en unpopular opinion att man inte gillar det. Eller att hundar är rätt trista, solnedgångar är överskattade, strandpromenader mest 🤷‍♀️. Det kan absolut vara en unpopular opinion att inte gilla en frilla men då ska frillan vara allmänt ansedd som snygg. Det ska vara en trend, en grej, nånting som "alla" håller med om. Annars blir det bara en åsikt - inte en impopulär sådan.

Jag fattar att gradskillnaden kan vara svår att greppa, särskilt om man inte är van vid konceptet. Men googla så får du en idé om hur de brukar se ut.

Tror dock det är en rätt amerikansk internetgrej och hänger man inte med där så ja, då hänger man väl inte riktigt med på vad det är helt enkelt.
 
Fast åter: jag startade inte tråden för att vädra bildningsförakt, utan i skämtsamt syfte där jag skrev att jag inte fattar Camilla Läckberg.
Och med risk för att haka på nåt som borde glömts för längesen (seriöst alltså, se frozen, let it gooo etc): man måste kunna säga att man inte fattar grejen med Camilla Läckberg, höga jeans, Harry Potter utan att det någon annans otroligt subjektiva åsikt för vad som får uttryckas ska få styra. Alla har vi våra hangups så hur ska hela forumet kunna formas utefter vad just jag tycker är känsligt för mig, och du för dig och nån annan för den? Däremot kan man ju givetvis fundera över hur man uttrycker det man uttrycker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp