Uppbindning - "gummirep"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stallkatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 3 270
S

Stallkatten

Är det någon som vet vad de där svart gummi-"linorna" kallas som man brukar binda upp hästar i stallgången med?
De är ganska kraftiga, svarta, sitter fast i väggen men en ring och fästes i grimman med hake.
Praktiska saker som ger efter lite och inte är helt stumma..
Brukar finnas hos veterinär/hovslagare..
Någon som vet vilka jag menar? :confused:

Sv: Uppbindning - "gummirep"

jag vet vilka du menar..tror jag sett dessa på någon hemsida...hm..ska kolla om jag hittar de igen..återkommer!

Åh, tack! :bow:

När jag läste igenom mitt inlägg igen så tänkte jag bara att ingen kommer någonsin förstå vad jag menar.. :D

Japp, precis sådana menade jag! :)
Fröken_Skåne hittade en hemsida där de säljs så nu ska jag bara mäta vilken storlek jag behöver..

Trivs du bra med dina?

Jag har sådanna rep både i transporten och i gången, de är super bra, speciellt när man tränar fölet på att stå uppbundet

Jag köpte ett sådant gummirep för att tryggt kunna lära fölet att stå uppbunden. Det blev aldrig några problem med henne, men repet har jag kvar -fast det ligger i en låda på loftet :D Planerar använda det till nästa föl 2007...
Jag köpte genom Gilo.

Dom är toppenbra jag har sådana i stallet och tranpsorten.
Jag köpte mina på Globen för ett par år sedan. :bow:

Jag har dålig erfarenhet av gummiuppbindnings rep, släpper dom så kan du eller hästen få sig en rejäl smäll.

Jag har också sådana både i transport och i stallgång. Kanonbra. Min hovis säljer, vill du ha hennes nr, det är ju i vårt närområde?

Snuffsan skrev:
Jag har också sådana både i transport och i stallgång. Kanonbra. Min hovis säljer, vill du ha hennes nr, det är ju i vårt närområde?
Gärna det tack! :)
Hur långa har du i stallgången resp. transporten?

Har den både i transporten och uppbindningsplatsen utanför stallet tror mina är 60-70 cm.

Vill bara varna för attt köpa "billiga kopior" av dessa!
En som var uppstallad hos mig köpte sådana på B*rjes tror jag det var. En dag när hon hade sin häst uppbunden i gummirepet och den backade lite så gick den tvärt av och snärtade hästen i huvudet...

Jag har köpt alla mina uppe i Skandinavium, minns inte vad affären heter men det någon Western store.

Tack! Då beställer jag också dem så långa.. :idea:

Men de på Gilo borde väl inte vara billiga kopior?

PM:ar telnr till dig. Det är INTE billiga kopior utan de riktiga. Sen gäller det ju att sätta upp dem säkert också.

Jag har de längsta (80 cm tror jag) också har jag förlängt mina med en kedja närmast väggen eftersom jag har så bred stallgång.

Glöm inte att de ska sättas upp med rejäla karbinhakar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 764
Senast: Bri
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 873
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 940
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka