"uppbyggd" hoppsadel?

nyponros

Trådstartare
Vilka hoppsadlar är lite mer stödgivande och "uppbyggda"?
Har ridit runt i enbart en wintec cc senaste halvåret, ska ÄNTLIGEN, dressyrryttare som jag är få en dressyrsadel utprovad om en vecka.
Dock tänkte jag försöka kika på nån hoppesadel också, då jag tycker min är alldeles för flat och jag får inget stöd utan bara glider runt.
Kommer använda hoppsadel även framöver 2-3 gånger/vecka vid uteritter och hoppning, och skulle verkligen behöva något stadigare.
Min häst är ganska tittig ute jag skulle vilja känna att jag sitter mer stabilt.

Så, tips på märken? Får bli en i läder iaf som inte är lika hal.

Sv: "uppbyggd" hoppsadel?

Nästan alla märken har sadlar med mer & mindre stöd. Själv tycker jag att Kieffer Donau hade aldelles :love: med stöd. Men va tvungen att sälja pga hästen...

Stübben Edelweiss hade jag till min "stiss-dam" med nerverna på kroppen, väldigt bra stöd tycker jag och sörjer fortfarande att jag inte kan använda den sadel längre. Sen är den inte alls lika hård som de gamla Stübben, ny bom osv, helt ny sorts sadel som definitivt är värd att prova!

Jag har en Prestige Marco Polo, vet inte om den räknas som hoppsadel eller allround med hoppinriktning, men HELNÖJD är jag med den iaf. :love: Används flitigt till allt utom dressyr, dvs även vid inridning av unghästar, just för att jag gillar stödet i den.

Bild på MIN FAVVOSADEL

Liknande trådar

Utrustning Nu när jag här igen. Hästen börjar bredda sig ur sin Hector, vilket innebär att det börjar dra ihop sig för en ny sadel igen - denna...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: pulkaskurk
·
Hoppning Jag ska köpa mig en ny hoppsadel, bara jag får en av de gamla sålda så jag får råd. Hästen ifråga är rakryggad, lite takformad och...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: Fredag
·
  • Låst
Utrustning Jag var på stadens bibliotek häromveckan och bläddrade i några gamla ridsport. Hittade då en annons om Farmlandsaddlery.se och bestämde...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: cactuspower
·
Hoppning Har nu tagit ett gäng bilder på min unghäst (blir 3 år den 19 april) och förhoppningsvis kan man se ngt på dem :crazy: Har för...
Svar
12
· Visningar
1 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka