Uppbyggnadsträning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 909
M

misscocacola

Hur brukar ni göra under uppbyggnadsträningen, alltså t ex tryckvagn, backe, långsamkörning mm? Jag VET att det är olika från häst till häst men på ett ungefär hur brukar ni göra? :D

Sv: Uppbyggnadsträning

Har gjort ett litet köp nu när hjärtat tog över hjärnan :angel: En vanvårdad 3 åring, ostartad och utan premie. Inget supersnygg med ett djävulskt huvud - på ett bra sätt! Världens psyke och coollugn!!

Ska börja lite smått med uppträningen på han nu om två veckor efter tandläkarens rek., då han gått och masat i sig massor med mat i 2 månader och börjat få upp hullet. Blivivt riktig helrenovering med tandläkare, avmaskningskurer, kiropraktor, hovslagare och allt.

Hade i alla fall tänkt jobba mycker med långsamkörning på skogsslingan som är riktigt lång, sedan bygga vidare med backe. Så han får upp kondition och muskler för att sedan kunna börja med lite snabbjobb när tiden är inne för det. Mycket markträning också för att behålla smidigheten och att musklerna ska få jobba på annat sätt.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: Elo
·
Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Edla
·
Avel Tjodelo! Jag har ett antal hästar som jag umgås med som är helvita skimlar, de föddes alltså svart och blev helvita direkt, vet inte...
Svar
3
· Visningar
766
Juridik & Ekonomi Hur mycket av er buffert har ni direkt åtkomst till? Jag har ett sparkonto som inte är på min vanliga bank och som har bättre ränta... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 277
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31