Bukefalos 28 år!

uppdatera skiva med bilder

O

oasen

jag har mina bilder på en CD-RW, samt som mappar på skrivbordet. Hur gör jag nu för att uppdatera denna skiva, med de nya bilderna som kommit? Jag har gjort det tidigare, men jag kommer verkligen inte ihåg :o

Emma
 
Beror lite på vilket program du använder för att bränna? Jag har Easy CD Creator och även ett annat i min gamla burk och de funkar ganska lika. Jag startar programmet och väljer "skapa datacd". Sätter i skivan jag redan har bilder på, datorn/programmet känner av vad som finns på skivan och hur mycket plats det finns kvar. Skärmen delas upp i två fönster, där det övre är innehållet i datorn och det nedre är innehållet på skivan. Sen drar jag mapparna/bilderna till det nedre fönstret och klickar på Record (eller vad som nu står i ditt program). Se till att det val där det står att man stänger sessionen men inte skivan är ifyllt vilket är standard. Sen bränner datorn de nya bilderna! Lycka till!
Hälsar Lianda :)
 
Antingen öppnar du ditt brännarprogram och väljer "skapa data-cd" eller vad det nu heter hos dig. Sen är det bara att följa instruktionerna.
Eller så brukar det fungera att "klippa och klistra" mellan två olika fönster, men det brukar ta lång tid och kan krångla ganska mycket.

Så enklast är att du öppnar ditt brännarprogram och kör vidare!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: lindaf
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 508
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 662
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp