Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
För fyra veckor sedan - jag ska ge honom lite mer tiden och jag funderar på att köpa lite privat-träningstid för att tala igenom träningsupplägg och få en mer välstrukturerad plan.

Jag tror inte att det är så jättebra att börja träna honom nu. Låt tiden gå och utvärdera sedan när chippet har sin rätta effekt, kvarstår problemet kan du söka hjälp då.
Tänker att det kan skapa onödig stress och onödiga konflikter just nu.

Nu är jag rätt irriterad på min viktigpetter till släkting angående att fodertiken rullade sig i bäcken i morse.
Genast kom kommentaren på fejan " Inge bra att bada när man löper!" ...och en förskräckt smilys som såg lite ledsen ut.
Det var samma när Mamma Mu var dräktig. "Inte bada en dräktig tik!!"
Sen var det valparna. Tikvalpar ska inte bada innan könsmognad!

Nu frågade jag min vette (och här) gällande bad av valpar och dräktig tik och hon såg ut som ett frågetecken och sa "låt dom bada".

Har ni hör om det verkligen finns sanning i det här för jag hittar bara på nätet att det är gamalt nonsens?

Nu är jag rätt irriterad på min viktigpetter till släkting angående att fodertiken rullade sig i bäcken i morse.
Genast kom kommentaren på fejan " Inge bra att bada när man löper!" ...och en förskräckt smilys som såg lite ledsen ut.

Nu frågade jag min vette (och här) gällande bad av valpar och dräktig tik och hon såg ut som ett frågetecken och sa "låt dom bada".

Har ni hör om det verkligen finns sanning i det här för jag hittar bara på nätet att det är gamalt nonsens?

Jäkla dumheter blir mitt svar på det :banghead:
Hon badar räkert inte själv när hon har mens heller. (om det är en hon)

På fb:s olika uppfödarforum är det väääldigt delade meningar. Själv låter jag mina tikar bada och simma om dom vill både under löp och så länge dom orkar och vill under dräktighet :) Hade en del sett dom sumpiga åar och skogstjärnar min ena tik badar i, så hade vissa brutit ihop och ändå så har hon fött två finfina kullar ;) Jag håller henne dock väck från sumpvatten under själva höglöpet (dessa vatten är inte alltid så rena), men att låta henne bada i en sjö skulle jag inte ha några problem med då :)

På fb:s olika uppfödarforum är det väääldigt delade meningar. Själv låter jag mina tikar bada och simma om dom vill både under löp och så länge dom orkar och vill under dräktighet :) Hade en del sett dom sumpiga åar och skogstjärnar min ena tik badar i, så hade vissa brutit ihop och ändå så har hon fött två finfina kullar ;) Jag håller henne dock väck från sumpvatten under själva höglöpet (dessa vatten är inte alltid så rena), men att låta henne bada i en sjö skulle jag inte ha några problem med då :)

Detta har deras uppfödare tutat i dem. För övrigt en rätt oseriös uppfödare som avlar på rädslor och sålde en trasig valp till dem :meh:

Jag litar mer på vad veterinärer säger än av enstaka uppfödare anser. Finns mycket skum avel och träningsmetoder så jag litar inte rätt upp och ner på vad en enskild person påstår vara rätt.

Jag tillhör dom gamla så nej det är inte en gamla skröna,måste vara en nymodighet :idea:
Alla mina valpar lev badas oavsett kön,vill dom senare bada ute så .........kör på ,men man ska komma ihåg att tikvalpar har en tendens att få Uvi om dom inte är varma o torra om Fifi:D

Jag tillhör dom gamla så nej det är inte en gamla skröna,måste vara en nymodighet :idea:
Alla mina valpar lev badas oavsett kön,vill dom senare bada ute så .........kör på ,men man ska komma ihåg att tikvalpar har en tendens att få Uvi om dom inte är varma o torra om Fifi:D

Du vet ju hur valpen de fick därifrån såg ut i knäleden så är du förvånad?

Märker ni någon skillnad på fysioterapeuter som är leg. fysioterapeut/sjukgymnast på humansidan från början och de som bara är hundfysioterapeuter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 609
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 130
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 654
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?