Uppdatering av bc-tikarna

P

pippi27

Jaha, då är vi inne på andra veckan då.
Båda har gått ner i vikt och diabetastiken mår fn bättre. Hon orkar tom gå upp och ner för yttertrappan utan att bli anfådd.
Gammelmatte skulle ju komma på onsdag för att ta farväl av henne men ringde idag och sa att hon inte kan komma. Gissar på att hon helt enkelt tycket att det är för jobbigt och vill skjuta upp det. Jag sa att just nu så mår ju Bella hyfsat så att det var Ok, men så fort jag ser en försämring så är det dax.
Kira, mår utmärkt. Hennes tumörer ska röntgas. Jag har halvt om halvt bestämt mig för hur jag ska göra. Röntgar för att kolla hur illa/bra det ser ut och sedan helt enkelt låta det vara. När dom börjar växa så får jag hålla ögonen öppna och när hon börjar få besvär ta bort henne då.
Vi har iallafall bestämt oss för att införskaffa en valp.
Då har jag hjälp av Kira med den första uppfostringstiden och slipper bli hundlös den dagen det är dax för Kira att hamna hos de "eviga fåren"
Jag håller på att lära in Kira med klickern och nu när hon inte längre tycker att klicket är läskigt så går det riktigt bra. Några kilo mindre och bättre kondition så blir hon nog en superb assistent ett tag framöver.
 
Sv: Uppdatering av bc-tikarna

det måste kännas som en liten tröst i alla fall, att hundarna mår bättre. blir det en ny bc nu när du ska skaffa valp?
 
Sv: Uppdatering av bc-tikarna

Jdå, nu bc blir det möjligtvis en korsning bc/lämpligt val. Fått tips på en vätad kull bc/kelpie. Blir nog arbetsnarkomaner, precis vad jag behöver. Få se om det blir nå´t där.
Jag är inbiten bc-ägare och har svårt att tänka mig en annan ras.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp