Bukefalos 28 år!

Uppdatering av forumet

Jag har precis genomfört en lite större uppdatering av forumet som kommer med en del nyheter.
Jag tänkte försöka skriva lite nedan om de nyheter som ni som användare kommer se och kunna använda.

Kommentera gärna, hjälp varandra med de nya funktionerna. Skriv gärna om något inte verkar fungera som det skall eller om ni hittar text som ännu inte är översatt till svenska.
 
Jag får upp en massa fetad, grön text i inläggen, som blir en banner om man håller musen över dem. Fullständigt omöjligt att få flyt i läsningen, är det meningen att det ska bli banners av ord som användaren själv skriver?

Horribelt störande!
 
Jag får upp en massa fetad, grön text i inläggen, som blir en banner om man håller musen över dem. Fullständigt omöjligt att få flyt i läsningen, är det meningen att det ska bli banners av ord som användaren själv skriver?

Horribelt störande!
Jag skulle tro att du har någon form av virus eller trojan på din dator, det är i all fall inte från Bukefalos dessa länkar kommer, det är genom åren flera som drabbats av liknande, men det har som sagt inget med Bukefalos att göra.
 
Jag får rekommendationer på trådar från 2012.
Som jag skrivit det kommer troligen bli bättre och bättre rekomendationer. När jag slog på det tror jag det till att börja med fanns 12 rekomenderade länkar totalt, just nu tror jag det är knappt 500 så det går åt rätt håll. Att tråden är från 2012 behöver inte innebära att den inte är intressant.
Jag vet inte exakt vad rekommendationerna tittar på, men jag är ganska säker på att det inte bara är antalet visningar av nya trådar.
 
Du får gärna förklara lite mer, så jag och kanske framförallt andra som kanske drabbas av samma problem vet hur de skall gå tillväga.
 
Programmet heter "Ads by Browser shop" och installerar sig under falskt namn både som programvara på enheten och som tillägg till webbläsaren. En vanlig avinstallation av programet och avinstallation av webbläsartillägget verkar ha fixat biffen! Notera dock att när man ska avinstallera programvaran från datorn så får man en popup till, med alternativen Ja-Nej-Avbryt. Klickar man "ja" så godkänner man att det installeras andra spyware- och reklamprogram på datorn!

Avslutade med att köra en ordentlig virusscan av datorn, men jag verkar ha fått med allt.

Vem sjutton är det som tjänar på att sitta och tillverka såna här program, det undrar jag...
 
Som jag tänker mig (lite mer seriöst) så kan det finnas trådar på till exempel foder eller hästvård som drar iväg och blir långa och svåra att hitta i, men som från början innehåller en allmängiltig fråga om till exempel vad som är en bra smrp/MJ-kvot eller vad man ska göra för att förebygga fång.

Då vore det ju käckt om ett svar från till exempel Madicken angående en avmaskningsfråga kunde synas snabbt och lätt även för den som hittar tråden ett år senare. Samtidigt finns det ju personer som anser att de själva alltid har ett bättre svar vad det än gäller, så en viss tjafsrisk finns det väl även där. Men kanske inte så uppenbar och återkommande som i vissa andra trådar.
Jag har nu lagt in möjligheten till Bästa svar här på Om Bukefalos, för att det skall aktiveras måste man välja prefixet Fråga. Jag har lagt in det i en gammal tråd och har även markerat ett av svaren som Bästa svar, det syns dock inte förrän 2två till anser samma sak.
 
Jag försökte skriva en egen tråd men jag kan tydligen varken svara på pm eller starta nya trådar från telefonen då det inte kommer några fält jag kan skriva i @Gunnar
 
Jag undrar varför själva bukefalos ikonen på telefonen inte syns längre. Använder mig ofta av att trycka på den för att komma till start sidan, men på telefonen syns inte ikonen alls längre? Tyckte det var ett himla smidigt sätt att hamna rakt på första sidan
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
958
Bukefalosnyheter Jag genomförde en uppdatering för en liten stund sedan, vilket ledde till ett kortare avbrott. Det är ett litet antal tilläggsprogram...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 478
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det handlar om ett tiotal tilläggsprogram som buggrättats och möjligen fått någon ny funktion. Skriv gärna nedan om ni hittar något...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp