Bukefalos 28 år!

Uppdatering av forumet

Jag har precis genomfört en lite större uppdatering av forumet som kommer med en del nyheter.
Jag tänkte försöka skriva lite nedan om de nyheter som ni som användare kommer se och kunna använda.

Kommentera gärna, hjälp varandra med de nya funktionerna. Skriv gärna om något inte verkar fungera som det skall eller om ni hittar text som ännu inte är översatt till svenska.
 
Jag är ganska säker på att skillnaderna i numrering har att göra med att ni som inte ser något nummer surfar med väldigt låg upplösning, ex.vis på en mobiltelefon. I lägsta upplösningen tas en del mindre viktigt bort eller minskas i storlek. Ex.vis blir avataren mindre.
 
@Gunnar - min startsida ser lite konstig ut efter denna uppdatering
se9fld.jpg


Använder Firefox på Windows här
 
Det finns en hel del andra förbättringar som i första hand berör mig och moderatorerna, hittar ni några andra nyheter som jag glömt får ni gärna tipsa om dem.

Vad är detta "bästa svar" som nu står med i informationen om en användare man får om man klickar på avataren? Jag tror det är nytt, jag känner i alla fall inte igen det?
 
Den som väntar får kanske se ;)
Det är något jag testar just nu tillsammans med moderatorerna, vet inte om det kommer införas och i så fall var. Trodde inte det skulle synas där det nu gör men det får nog ligga kvar där nu som en liten aptitretare :)

En annan ny sak är Rekommenderas som bör synas här nedanför, det är också något jag testar och som förhoppningsvis kommer få bättre och bättre rekommendationer.

Kom gärna med åsikter om både dessa saker om ni vill.
 
Den som väntar får kanske se ;)
Det är något jag testar just nu tillsammans med moderatorerna, vet inte om det kommer införas och i så fall var. Trodde inte det skulle synas där det nu gör men det får nog ligga kvar där nu som en liten aptitretare :)

En annan ny sak är Rekommenderas som bör synas här nedanför, det är också något jag testar och som förhoppningsvis kommer få bättre och bättre rekommendationer.

Kom gärna med åsikter om både dessa saker om ni vill.
Bästa svar - blir det alltså en funktion som man ska kryssa i? Låter överflödigt i och med att gilla finns. Eller är det det inlägg som får flest gilla som automatiskt får en bästa-svar-markering? Låter också överflödigt.

I rekommenderas ser jag nästan alltid mina egna trådar, det verkar ju lite onödigt. Det verkar inte vara trådar med många svar, det kan vara trådar med få svar också.
 
Med bästa svar handlar det mer om att på en fråga peka ut vilket av svaren som faktiskt bäst svarar på frågan, det svaret kommer sedan synas bättre och även högst upp i tråden, min tanke är inte att det skall finnas i samtliga trådar.
Som jag skrev tidigare om Rekomenderas tror och hoppas jag att den blir bättre med tiden.
 
Med bästa svar handlar det mer om att på en fråga peka ut vilket av svaren som faktiskt bäst svarar på frågan, det svaret kommer sedan synas bättre och även högst upp i tråden, min tanke är inte att det skall finnas i samtliga trådar.
Som jag skrev tidigare om Rekomenderas tror och hoppas jag att den blir bättre med tiden.
Aha. Ska man alltså peka ut bästa svaren i varandras trådar?
 
Det finns möjlighet att ställa in så enbart TS eller moderatorer kan peka ut bästa svar, men jag föredrar nog att alla inloggade kan vara med och hjälpa till. Om det nu införs.
 
Jag kan inte låta bli att undra hur det skulle bli om användarna ska peka ut bästa svar i dejtingtrådarna. :nailbiting: Eller i varulvslekarna. :D Men på andra ställen kan det säkert fylla en funktion. Om det nu införs.
 
Jag kan inte låta bli att undra hur det skulle bli om användarna ska peka ut bästa svar i dejtingtrådarna. :nailbiting: Eller i varulvslekarna. :D Men på andra ställen kan det säkert fylla en funktion. Om det nu införs.
Som jag skrev en bit ovanför hoppas jag kunna ställa in det så att inte alla trådar per automatik får möjligheten till Bästa svar.

Tror ni det skulle vara till någon nytta eller skulle det bara bli en massa rabalder?
 
Jag tycker nog att det låter onödigt. Startar jag en tråd och vill veta vilket som var bästa svaret så kan jag ju kolla efter de svar som fått flest gilla.
 
Nu tror jag att det det inte i första hand handlar om att den som startat tråden skall hitta bästa svaret utan att andra med liknande/samma fråga snabbt skall kunna se vilket svar som anses svara bäst på frågan i första inlägget.
Sedan anser väl jag att det inte är säkert att svaret med flesta gillningar ens är ett svar på frågan och hur hittar man det?

Detta är ju en funktion för frågor och inte för diskussioner, men som jag sagt tidigare det är inte säkert att det kommer införas.
 
Ja alltså, jag argumenterar inte särskilt men du frågade ju vad vi tyckte. Du kanske kan införa det som test så att vi ser hur det funkar.
 
Som jag tänker mig (lite mer seriöst) så kan det finnas trådar på till exempel foder eller hästvård som drar iväg och blir långa och svåra att hitta i, men som från början innehåller en allmängiltig fråga om till exempel vad som är en bra smrp/MJ-kvot eller vad man ska göra för att förebygga fång.

Då vore det ju käckt om ett svar från till exempel Madicken angående en avmaskningsfråga kunde synas snabbt och lätt även för den som hittar tråden ett år senare. Samtidigt finns det ju personer som anser att de själva alltid har ett bättre svar vad det än gäller, så en viss tjafsrisk finns det väl även där. Men kanske inte så uppenbar och återkommande som i vissa andra trådar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
953
Bukefalosnyheter Jag genomförde en uppdatering för en liten stund sedan, vilket ledde till ett kortare avbrott. Det är ett litet antal tilläggsprogram...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 478
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det handlar om ett tiotal tilläggsprogram som buggrättats och möjligen fått någon ny funktion. Skriv gärna nedan om ni hittar något...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp