Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Firade farfars 97 års dag idag. Och det är minsann lite krut kvar i gubben. Visade honom en av hundskorna och frågade om han visste vad det var. Han tog den och vände och vred och sa att det såg ut som en kondom men att hans inte skulle få plats i den 🤣🤣 Vi höll på att krevera av skratt utan att han skulle märka det:rofl: Finns kanske många användningsområden för en hundsko som jag inte visste om.
 
Ja, minst lika mycket studsboll som hund har vi här! Han hoppar på oss (inte helt ok), på andra ibland (absolut inte ok) och för sig själv när han är glad och vill leka eller ha godis och då hoppar han rakt upp och högt. Gravitationen verkar inte riktigt fungera på kromisar :bump::D

Någon studsboll blev alltså inkorsad i rasens begynnelse :D

Alltså jag hade en kromis-valp på valpkurs hos mig för ett par år sedan. Helt sjukt, valpen var mer i luften än på marken! Studsade rakt upp, hela tiden! :laugh:
 
Röntgen avklarad. Inte solklart fri enligt hon som tog bilderna, men höfterna låg jättefint även om skålarna var något grunda, och på ena armbågen syntes en pytteliten skugga. Så blir spännande att se hur skk bedömer dem, men ingenting som ska påverka honom i hans karriär i alla fall :)
Även Sparvens resultat fanns i morse :) Fri på armbågarna, vilket var min stora oro innan. Tyvärr en C höft (den andra B), men väljer att lita på det hon sa som tog bilden; att kulan låg fint i skålen, men att den var lite lite grund. Så extra noga att fortsätta honom fint musklad och lagom i vikt, och givetvis värma upp/varva ner etc, men annars förhoppningsvis inget som ska påverka hans aktiviteter :)
 
Pratade med mina föräldrar igår om hur jag var som barn. Dom sa att jag var som Vilda babyn som ständigt var i rörelse och for runt. Började gå och springa när jag var 9 månader och innan dess kröp jag och klättrade upp på köksbordet för att nå taklampan och allt annat en bebis inte ska göra. Full fart hela tiden, vild och busig.

Dom sa att jag var precis som Milou:eek: . Vet inte om det är en komplimang riktigt😂😂. Kanske därför jag tycker så mycket om hans energi och sätt att ta sig an världen även om han är minst sagt intensiv. Undrar om han blir lika tråkig som mig med åldern. Jag hoppas han förblir som han är.
 
Doris är väldigt intresserad av ena hörnet av min säng, precis där min klädstol står. Hon gnäller och har stått och stirrat ditåt men verkar lite oklar med vad hon vill.
Häromdagen ville hon inte ligga i andra hörnet av sängen och var väldigt skeptiskt.

Jag är nu rätt övertygad om att någon eller något lever under min säng bland de tomma kartonger jag har sparat där. Vet inte om jag ska hoppas på en mus eller att det helt plötsligt ska kliva fram en man som säger Hej 😳.

Det ligger en del halvrena kläder och någon filt på stolen, någon damtuss i hörnet. Ska ta och städa någon dag men känner mest för att snabbt flytta ut och lämna säng , dam och ev mus.
 
Doris är väldigt intresserad av ena hörnet av min säng, precis där min klädstol står. Hon gnäller och har stått och stirrat ditåt men verkar lite oklar med vad hon vill.
Häromdagen ville hon inte ligga i andra hörnet av sängen och var väldigt skeptiskt.

Jag är nu rätt övertygad om att någon eller något lever under min säng bland de tomma kartonger jag har sparat där. Vet inte om jag ska hoppas på en mus eller att det helt plötsligt ska kliva fram en man som säger Hej 😳.

Det ligger en del halvrena kläder och någon filt på stolen, någon damtuss i hörnet. Ska ta och städa någon dag men känner mest för att snabbt flytta ut och lämna säng , dam och ev mus.
Säkert en mus, men här hade Gissa agerat på den ,vill du låna hunden :D :idea:
 
Säkert en mus, men här hade Gissa agerat på den ,vill du låna hunden :D :idea:

@Daff

Lasse och Gibbs inställer sig för tjänstgöring.

20211220_222901.jpg
 
Har en extra hund hemma sen i förrgår då mamma var tvungen att åka in till akuten med ambulans 😒. Hon blev hemskickad igår men mår inte så bra så jag har sagt att vi behåller honom så hon får vila upp sig ordentligt. Hennes hund är i Tays ålder och storlek och har massor av energi och de typ leker och leker och leker men nyhetens behag lägger sig nog snart.
Har inte gjort så mycket mer än promenader idag då hundarna för närvarande verkar aktivera sig själva men var och vallade med Nessie och Tay igår medans dottern passade de andra hundarna.

Tay
20211220_090244.jpg
 
Tog en promenad till rastgården tidigare idag så att damerna fick springa av sig det värsta och nu på kvällen blev det en timmeslång promenad. De är nöjda. Jag är nöjd. Imorgon ska de få lite godisaktivering och trickträning som "julklappar", sedan får vädret avgöra vad mer vi hittar på :)
 
Även Sparvens resultat fanns i morse :) Fri på armbågarna, vilket var min stora oro innan. Tyvärr en C höft (den andra B), men väljer att lita på det hon sa som tog bilden; att kulan låg fint i skålen, men att den var lite lite grund. Så extra noga att fortsätta honom fint musklad och lagom i vikt, och givetvis värma upp/varva ner etc, men annars förhoppningsvis inget som ska påverka hans aktiviteter :)
Tage har också en B/C och det har inte ställt till med några problem än. Han är nu 6 och 1/2 år gammal och har alltid levt ett aktivt liv och dessutom med agility som du vet :)
 
Mötte en liten lös hund på morgonrastningen, m.a.o. i vältrafikerat bostadsområde. Den var inte direkt nära ägaren heller, men hade en bjällra på sig för att ägaren skulle kunna höra om hunden kom för långt efter :grin: Vi har mött den tidigare och den är jättesnäll, så när den rusade fram (istället för att komma på ägarens inkallningsförsök) så blev varken jag eller hundarna direkt oroliga, däremot undrar jag verkligen hur länge hunden kommer överleva om de fortsätter gå ut på det där sättet... Ser framför mig hur hunden vill springa fram till någon annan, korsar en bilväg och tja... platt hund.
 
Mötte två lösa hundar i skogen, precis där vägen svängde så de var bara några meter från min när de fick syn på varandra. Alla stannade och lydde sedan när både jag och deras ägare sa att de skulle stå kvar. Sedan tyckte nog min att de inte var så trevliga så hon gick till mig helt utan uppmaning, hade de velat leka hade hon uppfört sig helt annorlunda. Vi fortsatte sedan åt var sitt håll utan problem.

Har snöat nästan en decimeter så hunden är överlycklig. Vi ska gå ut och apportera lite efter lunch innan Kalle Anka. Systersonen ska kasta, om han inte ändrar sig.
 
Har börjat introducera lite personspår för Sparven igår och idag. Han fattade galoppen direkt, och idag sökte han riktigt fint när jag inte lät honom älga på i sitt snabbaste tempo :love:
Fick lite tips från @Sleepan som funkade toppen 👍

Inget vi ska tävla i, så det behöver inte vara perfekt, men tror det kan vara en bra aktivering för honom då han behöver få jobba lite även dagar när jag är sjuk eller trött :)
 
Hade bra tajming på promenaden idag. Precis när vi närmade oss en lite större rastgård så blev den ledig :) Totalt blev det en 1 1/2 timme lång promenad med spring i nämnda rastgård. Kallt, men skönt att ha varit ute. Funderar på att träna lite med dem nu och belöna med något matliknande så att de får lite mellanmål.
 
Följer henne på insta, hon la upp julkort på vovvarna i alla fall 😊 Men har inte pratat med henne personligen. Hon kanske tar en bukepaus.


Det ser ut som de har det bra men fullt upp med jakt och släkt. ;)

Skönt att höra! Betyder den där emojin att jag borde fatta något när du skriver släkt?
Typ att hennes släkt är tomten och tomtenissarna och därmed upptagna just nu 😛
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 236
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 390
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att hyra ut hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp