Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som vanligt ska Knut attackera Gry när hon kommer till mig. Men denna gång slutar de i att nån skriker o det är Knut. Håller upp ena bakbenet o skriker som en gris...
På nått sett blev jag glad att de inte va Gry för han kan vara riktigt pissig mot henne ibland.
Bar honom om vartannat hem o kännt igenom benet. Benet verkar helt, alla tår, alla leder men han vill inte släppa ner de riktigt. Spänner innsida lår så jag masserar där nu.
Blir de inte bättre ringer jag veterinären
 
Det är kul att ha hund. Det är kul att ha hund. Det är jättekul att ha hund...


(Gick precis in i sovrummet. Såg Lily ligga i min säng på trasigt underlakan och tugga på mina hörlurar...)

Spock råkade vara i sovrummet en stund igår, såg vita tussar på golvet och ville inte ens ta reda på vad han demolerat utan stängde bara dörren 🙈🙈🙈. Hörde husse svära sen på kvällen när han gick in och han städade upp också 😇😇.
 
Som vanligt ska Knut attackera Gry när hon kommer till mig. Men denna gång slutar de i att nån skriker o det är Knut. Håller upp ena bakbenet o skriker som en gris...
På nått sett blev jag glad att de inte va Gry för han kan vara riktigt pissig mot henne ibland.
Bar honom om vartannat hem o kännt igenom benet. Benet verkar helt, alla tår, alla leder men han vill inte släppa ner de riktigt. Spänner innsida lår så jag masserar där nu.
Blir de inte bättre ringer jag veterinären

Haltar fortfarande så chansar inte. Fick tid hos veterinären vid 13.30 ♥️
 
- 16 grader idag strax före lunch, gamle Fridolf ville knappt gå ut så blev till att rota fram bästa vinterstassen: Fultäcket jag sydde av ett gammalt IKEA- täcke. 10 år har det hängt med nu, och är fortfarande kanonbra i torr kyla!

320504737_834068157889007_6085410009623198469_n.jpg
 
Uppdatering från mig då. Har haft under -22 i en veckas tid nu. Pajaz tycker också det är lite kallt och går direkt till dörren när han gjort sina behov. Vi tränar lite i köket istället. Handtarget sitter nu så att han touchar handen men att hålla kvar nosen tycker han är onödigt. Det är iaf det första jag lyckats lära honom helt från början på egen hand så jag är iaf lite nöjd med det :angel:
Annars myser vi mest i soffan framför kaminen nu. Sov tom på soffan med honom inatt, för att kidnappa lite kroppsvärme samt att jag då kunde kasta in mer ved varje gång jag vaknade till och såg att det behövdes. Stor hund alstrar mer kroppsvärme än stor katt- who knew 😁 Bor i ett äldre hus och det är runt 15 grader på mornarna när jag vaknar nu när det är kallt ute. Tar hela dagen att elda upp temperaturen till 18 grader.

Försöker hitta lite sökekipage i närheten för att hänga på och se och lära längre fram. Två dagar och jag är inne på femte vidarebefordrade personen jag fått tips om för alla verkar ha slutat av olika anledningar. Kom att tänka på Filip och Fredrik som väl hade något program där dom via kontakter med personer skulle ta sig till USA? Känner mig lite så.

En instruktör på min förra klubb blev utsedd till årets instruktör där. Gick allmänlydnadskurs för henne. Enda rådet hon gett mig är att avliva hunden, vilket ingen av dom andra instruktörerna tyckt varit nödvändigt. Jag är lite bitter på det faktiskt. :crazy::grin:
 
Här håller också kylan i sig… även om inte B är brydd om det, så känner inte jag mig så motiverad när tempen håller sig under -25 hela veckan 🥶
 
Kul med hund här med. Virrpannan lyckades slita ner matlådan och slukade lammfärsbiffarna när jag var i duschen Nu har jag ingen mat imorgon😬
 
Jaha, nu har Floyd varit halt sedan i torsdags kväll när han och Louie krockade i trädgården, så idag bokade jag en tid åt honom. Sist gick det över snabbt, men det har det inte gjort denna gången.

Han är så svår att tolka ibland.
Skadan yttrar sig på liknande sätt som i somras, men nu på vänster bak i stället för höger bak. Han blir hängande med benet och bara tårna snuddar i marken, men när han går så går han ordentligt. Stappligt, men stödjer väl på benet. Hade gärna hängt med på promenader om han hade fått.
Rätt var det är får han ett ryck och hoppar över staketet till trädgården, eller upp på flaket på min bil - till synes smärtfri?
Han står på Onsior nu, och det verkar ta udden av det hela men hjälper inte fullt ut. Ibland blir man bannemig inte klok på dem 😰

Det känns ju även denna gången som att det borde vara ett korsband, men vi får se vad veterinären säger på onsdag.
Han har ju jagat hela hösten, om än något mer sparsamt än vanligt eftersom Louie kunnat rycka in en del, och det verkar ju som att höger bak pallat trycket även om han varit lite stel efteråt någon gång.. Vi får se vad de säger helt enkelt.
 
Jag har varit sjuk i en vecka, testade för första gången positivt för covid, så hundarna har haft en lugn och tråkig vecka. Jag bor ju bredvid mamma så hon har gått promenader med dem så lite har de ändå fått göra. Hundarna har varit väldigt lugna och snälla men det är häftigt att se hur väl de läser av en, i lördags började jag känna mig lite bättre och på en gång började de insistera på mer uppmärksamhet och lek men inte lika mkt som de gjort normalt! :heart

Igår blev det lite trickträning för dem och till och med Izzy som är noll intresserad av sånt tyckte det var lite roligt iaf 3 minuter. Hon kan dock fortfarande bara ett trick och det är Sitt 😅🙈
319892098_549842026742384_7390090904363899262_n.jpg
 
Vaccination för Sparven idag. Han tycker att människor som söker kontakt generellt är väldigt äckliga, och vill inte att någon som han inte känner väl tar på honom.
Har jobbat massor på det under året, och har sett mycket framsteg under hösten ☺️
Är ändå SJUKT imponerad över hur bra vaccinationen gick.

Vad veterinären att ignorera honom när hon kom in, vilket hon lyssnade fint på 👍 Sen höll jag i honom medan hon stack, och direkt när jag släppte honom ville han fram och undersöka henne. Fick massa godis av henne och skällde bara först när hon ställde sig upp. Så sjukt duktig var han 🤩 Så härligt att se när ens hårda arbete har effekt!
 
Sådär. Jag har (typ) klart med resa till Gbg. Jag har boende. Nu behöver jag bara klura ut hur jag och Lily ska ta oss hem därifrån också efter att ha fjantat runt i utställningsringen. Usch så dåligt förberedd jag känner mig! Hoppas på att kunna samåka med någon bekant. I värsta fall går det säkert att åka tåg. Klart är i alla fall att Ebrah blir hemma, det kommer vara skönt för henne för så jäkla kul är det inte att åka runt såhär.
 
Har bestämt mig för att koppelträna varje kväll minst resten av året då fåren ändå är otillgängliga för vallning. Blev inspirerad av @AraSlei svar att det handlade om daglig träning med jaktfoten. Är så dålig på att gå med hunden i koppel, skönare att bara låta de springa omkring fritt på promenader i skogen 😁 Finns det något tråkigare liksom?

2AD022BE-74E7-4517-983C-FCF096EC14E9.jpeg
 
Har bestämt mig för att koppelträna varje kväll minst resten av året då fåren ändå är otillgängliga för vallning. Blev inspirerad av @AraSlei svar att det handlade om daglig träning med jaktfoten. Är så dålig på att gå med hunden i koppel, skönare att bara låta de springa omkring fritt på promenader i skogen 😁 Finns det något tråkigare liksom?

Visa bifogad fil 108362

Heja heja!
Vi gick 4 km fot igår, varvat lös och i koppel, slalom över vägen :D
Idag blev det dock inget, slarvigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp