Uppdateringstråd 29

Jag tror att en sheltie hade passat dig utmärkt 😊
Tack, ja jag tror verkligen det. Jag älskar mina kineser men vill inte leva mitt liv och gå miste om så många roliga raser det finns. Man kan alltid älska flera individer eller raser samtidigt. Och jag vill satsa på agility från början. Jag kommer ju ha min kineshjärteplats kvar för om det förhoppningsvis går som det ska har ju Milou många år kvar.
 
Vi var hos ortopeden igen i tisdags, fortfarande reaktion, men mindre än sist, på yttersta tån på höger bakben men nu upplever vi att han är stel i höger bak med (vill inte stretcha ut benet rakt bak). Så nu blir det vila (4x30min promenader) och onsior i en månad, vi ska också köra vattentrask. 🙃
Tråkigt :( hoppas det blir bra, ni har haft mycket otur nu.
 
Vår och sommar, nu blir det ännu fler som stoppar och vill prata. Frågan, Vad är det för ras flera gånger under nästan varje promenad. Alvin har fått gissningen afghanvalp och Milou står många frågande till fast jag tycker det är rätt uppenbart. Och om jag förklarar att det är samma ras blir folk väldigt förvånade. Jag tycker det kan vara trevligt ibland men det är skönt att bara vara ifred när jag är ute och går.

Samtidigt föll ju valet mellan naken och puff först på en puff efter att jag sett en ute och tyckte det var den vackraste hunden jag settoch pratat med ägarna och fick veta massor om rasen så jag gick hem och läste på. Så då var jag tacksam och jag lägger därför ner tid på dom som verkar intresserade på riktigt eller fastnar med en liten tant som vill ha sällskap,

Men att gå med Milou är som att gå med en kändis med kommentarer och pekningar.
 
Vilken hund var det? Stort grattis :heart
Speja, drygt 1-årig dvärgschnauzrar 😍 Hon är så intensiv men också så kul! Kampade som bara den med leksaken och tog några ärevarv. Vi fick ta fram en annan leksak för att ens få henne att komma in igen 🙈 Hon fick bland annat en 5:a på gripande, vilket är extremt ovanligt för en dvärgschnauzer.
Sen kunde jag ändå önskat lite mer nyfikenhet, hon sprang till avståndsfiggen men ville inte leka.
 
Jag har missat vad som hände, var det en olycka?
Ingen olycka. Han började hoppsa lite lätt med ett bakben en dag bara. Typ ingen ser det förutom jag och veterinären som behandlar nu, men när han fick leka med Floki härom veckan så såg det sämre ut. Arbete har än så länge inte gjort det värre men att leka med annan hund är betydligt vildare än det går till när vi vallar så uppenbarligen så har han någon inflammation eller skada någonstans. 😭
 
Speja, drygt 1-årig dvärgschnauzrar 😍 Hon är så intensiv men också så kul! Kampade som bara den med leksaken och tog några ärevarv. Vi fick ta fram en annan leksak för att ens få henne att komma in igen 🙈 Hon fick bland annat en 5:a på gripande, vilket är extremt ovanligt för en dvärgschnauzer.
Sen kunde jag ändå önskat lite mer nyfikenhet, hon sprang till avståndsfiggen men ville inte leka.
Härligt, vad roligt för er :heart
 
Jag funderar på att utbilda mig inom hund. Så som livet ser ut så passar det rätt bra med någon utbildning på deltid vilket dom flesta ju är. Skulle även vilja ha något mer som jag kan utveckla på hemmaplan. Möjligheter tidsmässigt och ekonomiskt finns liksom. Jobbar idag deltid och skulle vilja utveckla något med hund vid sidan av. Har redan sysslor på gården som extra inkomst(köttdjur) och trivs med det. Men frågan är vilken utbildning man ska välja, finns ju så olika inriktningar men det som lockar mest är beteende- och problemutredare. Men kanske är bättre med certifierad hundtränare/coach med någon inriktning(friskvård lockar i så fall). Tål att funderas på :D vet inte alls om det skulle passa mig att lära ut, så det är i så fall en chansning 😅
 
Ingen olycka. Han började hoppsa lite lätt med ett bakben en dag bara. Typ ingen ser det förutom jag och veterinären som behandlar nu, men när han fick leka med Floki härom veckan så såg det sämre ut. Arbete har än så länge inte gjort det värre men att leka med annan hund är betydligt vildare än det går till när vi vallar så uppenbarligen så har han någon inflammation eller skada någonstans. 😭
Usch, hade samma med min ena häst. Ingen såg det utom jag, inte ens veterinären. Fick be honom ultraljuda gaffelbandet och då visade det sig att den var skadad. Det blev en väldigt lång rehabilitering men i och med att jag (och du) känner våra djur så bra så kan man hjälpa snabbare. Min häst blev efter lång tid helt bra vilket jag inte alltid vågade tro. Håller tummarna att det blir så för er med.
 
Usch, hade samma med min ena häst. Ingen såg det utom jag, inte ens veterinären. Fick be honom ultraljuda gaffelbandet och då visade det sig att den var skadad. Det blev en väldigt lång rehabilitering men i och med att jag (och du) känner våra djur så bra så kan man hjälpa snabbare. Min häst blev efter lång tid helt bra vilket jag inte alltid vågade tro. Håller tummarna att det blir så för er med.
Jag tror nog att han blir bra, bara tråkigt med en till sommar av vila och rehab för honom. 😩
 
Över två timmar på gården. För en gångs skull kunde jag slappna av för båda flyttade sig mellan sol och skugga själva istället för att flämta i solen. Sedan förra sommaren har Milou mognat massor. Då var det fullt upp med att hålla koll på vad han höll på med. Nu nosade han och Alvin runt, gjorde dom obligatoriska rullningar och täcker i sig själva i allt skrot som finns. Sen la dom sig och njöt. Jag passade på att ta en stund utan sysselsättning. Ingen bok, ingen mobil utan jag bara satt där med mina grabbar. Jag var rätt ledsen och det kände dom på sig och la sig så nära det bara gick. Gudars vad jag älskar dom små liven :heart
 
Tror min hund börjar bli ordentligt vuxen för hon är mycket lugnare på promenader och mindre på tårna än förra sommaren. Sjukt behaglig att promenera med när hon är mer avslappnad och kan bara luffa på på stigarna 👍

Är även så sugen på att testa agility lite mer seriöst då hon skulle älska det men vet inte riktigt hur jag ska ha tid mellan vallning och lydnadsträningen 😅
Vi vallar dock bara hemma så tar ju inte lika mycket tid..

IMG_8448.jpeg
 
Tänker då och då att det vore skönt att ha hund "lite lagom". Det verkar så trevligt att bara lalla runt i skogen med en liten hund som är allmänt enkel och okomplicerad i allt, träna lite allt möjligt för att det är kul, inte bry sig ett smack om vad andra gör eller hur det går med all hundavel eller något alls. Bara vara i sin egna lilla bubbla.

Och så börjar jag kolla på hundar till salu. "Den är fel, den där andra måste man verkligen vara noga med val av uppfödare, herregud hur kan någon vilja ha en sån där som den tredje"... :angel:

Jag antar att jag bara borde ge mig ut och träna lite rallylydnad med damerna, kanske gå någon kurs eller bara hitta på något kul av något slag. Har iaf skrivit till en som äger Ebrahs ena bror och frågat om vi skulle försöka ses. Vi har inte träffats sen vi hämtade valparna för snart 9 år sedan. Trots att vi bor relativt nära varandra. Vet inte varför egentligen. Och på söndag köper jag förhoppningsvis en dragsele till Lily. På lördag kanske vi ska åka in till stan och gå på Agrias hundpromenad... Egentligen vill jag nog mer av allt. Inte mindre.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 854
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 555
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 756
Senast: Sol
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
59 60 61
Svar
1 216
· Visningar
82 534
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp