Från valp till vuxen - en bildtråd!

Embla.png

Min yngsta hund, som valp och från idag (snart 2 år). Hon har precis tappat nästan all vinterns underull (hon har tydlig skillnad på tjockleken på vinter och sommarpäls), och om jag kollar på äldre foton har hon nog aldrig varit så här mörk tidigare. Tjock, fluffig svans som inte riktigt syns på foton eftersom hon har svårt att vara stilla :p
 
Visa bifogad fil 141669
Min yngsta hund, som valp och från idag (snart 2 år). Hon har precis tappat nästan all vinterns underull (hon har tydlig skillnad på tjockleken på vinter och sommarpäls), och om jag kollar på äldre foton har hon nog aldrig varit så här mörk tidigare. Tjock, fluffig svans som inte riktigt syns på foton eftersom hon har svårt att vara stilla :p
De av hennes släktingar (ALW-hundarna) som är Soblar och har hennes pälsvariant blir oftast lite mörkare när de blir fullvuxna. Men också det du är inne på, stor skillnad på sommarpäls och vinterpäls (och det påverkar också färgen ganska ofta).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 515
Senast: Mabuse
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 501
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: tanten
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 658
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp