Uppdateringstråd 31

Två jobbiga hundmöten idag i centrum. Vanligtvis är det vår yngsta hund som är problemet. Men idag var det två terriers vars ägare absolut skulle förbi oss i för trångt utrymme. Deras hundar drog igång och det drog igång vår yngsta så klart. Stort MORR på andra hundägare som också har stökiga hundar som inte kan vänta utan måste tränga sig förbi.
Virrpannan som tränade nosework för tillfället sökte oberört vidare. Hon är en otroligt miljöstark hund men jag blev störd och hade svårt med fokus och husse med yngre hunden blev stressade. De var en bit bort.
Dålig idé att träna och samtidigt ha unghunden i närheten.

Idag blev det långpromenad med tokrus i rastgården!!! Glad kille som är för snabb för sitt eget bästa :p

IMG_0648.webp

Mina åker också med halsband och lär sig från dag 1 att man aldrig hoppar ur bilen när dörren till buren öppnas och innan jag säger till. Om någon smiter åker de raka vägen in i buren igen och vi gör om.

Men självklart kan olyckor hända ändå och en hund få för sig att smita av många anledningar. Halsband är dock verkligen bra att ha på dom för ibland hinner man ta tag.
Ja det där med halsband är helt klart en ny vana här nu... Resten gör vi också sedan länge och tex salukipojken, som när han kom till mig manglade sig ut så fort man öppnade, har också lärt sig att man måste vänta på ett varsågod innan man får hoppa ut. Han är inte 100% duktig på det, men 99% och det är inte längre bökigt att få ut honom ur bilen. Ebrah... Jag kan inte minnas när senast hon ens funderade på att ta sig ut ur bilen utan ett ok från mig. Troligen också därför som hon lyckades komma ut förut, för att jag normalt sett litar på henne. Skithund.

Sitter i soffan med en viss salukipojk utsträckt över mina ben. Han tycker att mina lår är utmärkta som huvudkudde. Själv vill jag göra mig i ordning för sängen, men han har somnat, drömmer och jag vill inte störa honom :p Han är så söt. Och han vill verkligen alltid mysa. Hur han aldrig kan få nog, det förstår jag inte, men det är extremt sällsynt att han inte är på humör för att ligga ihoptrasslad med någon någonstans :heart:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 974
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 121
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 485
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 306
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår