Uppdateringstråd 31

Vi har hunnit tävla lite, ett godkänt resultat i Rally N på 89p, ett fixat doftprov och en inoff Rally som hade kunnat blivit 99p om jag hade inte hade haft lite bråttom till mål och missade skyltar. 🤪✌🏼
Nu är vi anmälda till både Rally och Nosework tävlingar som jag hoppas vi kommer med på. För första gången i mitt liv känner jag att det är kul att tävla hund, har aldrig haft en sådan chill hund som Lystra som inte blir påverkad av mina nerver. 😅
Visa bifogad fil 167887

Åh vad kul!

Har sneglat I flera år på dessa hundhalsband från ett företag i Sverige. Har även letat online på hemsidor rån Australien men aldrig kunnat hitta exakt vad jag ville ha.
Så för ett par månader sedan e-postade jag det svenska företaget och efter lite fram och tillbaka var ordern lagd med banköverföring från min Aus bank till deras bank. Halsbandet tillverkades och igår levererades det i min brevlåda här på ön i norra Australien!
Wow! Det är så jäkla fint och välgjort!

Visa bifogad fil 167884
Vilken fin service av företaget! Passar honom superbra 🥰

Trassel är smart,dom hade fått läckra fina och dyra tuggben av matte. Några timmar senare tyckte matte det var dags att gå ut på en promenad för lillen behövde det men det tyckte inre han själv men hängde på med menande blickar mot sitt ben. När vi kom hem bad jag dom vänta utanför dörren vilket brukar fungera men då sprang Trassel förbi mig och jag blev lite irriterad tills jag såg vad han gjorde. Han sprang fram till bädden där han gömt sitt ben, hämtade det, sprang tillbaka ut och satte sig fint utanför dörren och såg otroligt nöjd ut, han hade ju lyckats på alla sätt, han hade säkrat sitt ben och gjort matte nöjd med sitt perfekta sitt och vänta därefter. Han ville bara vara säker på att han hade sitt ben sen var allt lugnt :rofl:

IMG_4696.webp

Milou fick sin päls på öronen uttunnad häromdagen. Det var så mycket päls att öronen höll på att vippa och det var svårt att få tofsar att räcka till. Det var inga problem med Milou. Men crest har han gott om ändå :p

Strålande sol och sommarvärme igår! Vi var en sväng i fårhagen på morgonen till bc-killarnas förtjusning.

20250520_090727.webp

Idag har det regnat hela dagen, välbehövligt men lite tråkigt. Var en stunds uppehåll och då passade jag på att gå ut och träna ett varsitt pass lydnad med killarna. Lilla M ska få träna agility imorgon då vi har coachgrupp 🙂.

Fredag måste jag vika till studier men ska väl göra nåt med hundarna. Lördag är det agility tävling för Spock och corgifröken och söndag blir det lydnads tävling för killarna med mig 😅.

Har mindre än en vecka att få klart mitt examensarbete föt oppisition så det är lite svettigt 😅..

Absolut inget roligt väder ute idag. Duggregn, kallt, blåsigt... Jag hade behövt täcke på damerna när vi morgonrastade och Ebrah var inte(!) imponerad av att gå på en lite längre förmiddagspromenad. Men, vi tog oss till rastgården, Lily var galet busig och rusade runt som en tok. På vägen dit försökte hon göra lekinviter till en chihuahuakorsning i området och matte frågade om det var Lily som var den yngsta av dem. Jag misstänker att hon trodde mer på unghund än en snart 4årig dam :rofl:

Hemvägen gick snabbt, mest för att Ebrah var så bestämd med att gå raka vägen så snabbt som möjligt. Hon drog inte i kopplet, men kopplet var sträckt och hon vägrade gå något som ens liknade en omväg, nosade knappt på något... Hon skulle bara hem.

Nu ligger alla i soffan och vilar, sambons syster kommer snart och umgås med oss. Jag ska klippa klor och träna lite lydnad också. Borde passa på att kolla om det är någon för Ebrah passande rallylydandstävling i närheten snart...

Och idag är det VM i lure coursing. Lilys ena halvsyster är där. Efter första loppet ligger hon på en 10e plats (av 59). En väldigt lång, väldigt tuff bana tydligen. Matte sa att hon hoppades på en placering i övre hälften, och än så länge går det väldigt bra med det :D Måste verkligen komma igång och tävla med Lily, jag vet att hon har samma kapacitet, det har hon visat på träning. Men då gäller det också att jag inte jobbar varenda helg när det är tävlingar...

Hann med en jättebra promenad nu på lunchen.
Blev mycket spring efter bollen i rep (som jag lyckas få iväg långt) och klockrena avlämningar!
Sen lyckades vi hitta en boll han slarvade bort så då blev han ju överlycklig av det.

Blivit helt jättebra att ha lös runt andra hundar. Han går inte fram och möter han en på stigarna i skogen kommer han direkt till mig ⭐
Ser en framtid med honom när han kan vara lös jämnt. Precis en sån hund jag alltid velat ha! Och förhoppningsvis med på ridturer 🥰

Hann med en jättebra promenad nu på lunchen.
Blev mycket spring efter bollen i rep (som jag lyckas få iväg långt) och klockrena avlämningar!
Sen lyckades vi hitta en boll han slarvade bort så då blev han ju överlycklig av det.

Blivit helt jättebra att ha lös runt andra hundar. Han går inte fram och möter han en på stigarna i skogen kommer han direkt till mig ⭐
Ser en framtid med honom när han kan vara lös jämnt. Precis en sån hund jag alltid velat ha! Och förhoppningsvis med på ridturer 🥰
För flera år sedan var det en man som ofta var ute med sin ljusa labbe vid mitt dåvarande jobb. Den hunden gick alltid lös, trots stadsmiljö (dock med gräs bredvid vägarna, grönområden osv). Det var just en sådär löjligt lydig hund. Aldrig att jag såg den avvika en millimeter från vad den förväntades göra. Fotgående varje gång de mötte någon eller korsade en bilväg, blixtsnabb och tveklös inkallning oavsett vad som dök upp, varken hund eller husse rörde en min ens om de mötte en hund som gjorde utfall... Husse såg alltid nöjd ut, hunden gick alltid med glatt gungande svans och verkade väldigt nöjd med livet på alla sätt (och var i utmärkt hull). Där och då började t.o.m. jag tänka att det kanske vore bra att ha en labbe :rofl:

Jag pratade med husse någon gång också och berömde honom och hans fina hund. Han var jättetrevlig, men vi var ju båda eniga om att det var lite lättare för honom med labbe än för mig med saluki :p Samtidigt hade han valt labbe och varit jättenoga med träning från start just för att få till det så bra som det då var. Otroligt inspirerande ekipage att möta!

För flera år sedan var det en man som ofta var ute med sin ljusa labbe vid mitt dåvarande jobb. Den hunden gick alltid lös, trots stadsmiljö (dock med gräs bredvid vägarna, grönområden osv). Det var just en sådär löjligt lydig hund. Aldrig att jag såg den avvika en millimeter från vad den förväntades göra. Fotgående varje gång de mötte någon eller korsade en bilväg, blixtsnabb och tveklös inkallning oavsett vad som dök upp, varken hund eller husse rörde en min ens om de mötte en hund som gjorde utfall... Husse såg alltid nöjd ut, hunden gick alltid med glatt gungande svans och verkade väldigt nöjd med livet på alla sätt (och var i utmärkt hull). Där och då började t.o.m. jag tänka att det kanske vore bra att ha en labbe :rofl:

Jag pratade med husse någon gång också och berömde honom och hans fina hund. Han var jättetrevlig, men vi var ju båda eniga om att det var lite lättare för honom med labbe än för mig med saluki :p Samtidigt hade han valt labbe och varit jättenoga med träning från start just för att få till det så bra som det då var. Otroligt inspirerande ekipage att möta!

Åh va fint :heart ja precis nått liknande jag drömt om och speciellt dåjag vill kombinera det med häst.
Är samma här då vi alltid haft settrar vi jagat med så den visionen har liksom varit smått overkligen med dem :D

Har en man här som kallas "han med pudlarna" han hade alltid dem lösa o de kom och gick perfekt fot vid möte. Nu har han en gatuhund och hon är likadan.

Passade på att testa regnjackan nu när det är pissväder. Han är så smal runt midjan att ingenting passar perfekt 😅 Lär behöva sätta in extra karborreband på den här, fliken stack ut helt och hållet på andra sidan. Tror han är lite mer sportig i formen än genomsnittschihuahuan…

IMG_1184.webp

Vädret är vedervärdigt grått och kallt.
Det var trögt att gå upp nyss.

Men jag var inte ensam. Oskar tryckte sig mot sin kudde och när jag försökte lyfta honom grumsade han. Tog mna mediciner och klädde på mig. Upptäcker att hunden är försvunnen. Han hade gömt sig på kontoret för att slippa gå ut.

Tog av vinterjackan och skorna och bestämde att han får väl säga till när trycket i blåsan blir för stort. :D

Hade tänkt mig en skogspromenad eftersom foten gör ont och skogen då är bäst. Well. Utomhus duggregnade det och blåste kallt. Vi hann inte långt alls innan hela trion ville hem igen, så det blev en rastningsrunda istället.

Nu skiner solen och jag funderar på ett nytt försök, men alla hundarna sover :cautious:

Hade tänkt mig en skogspromenad eftersom foten gör ont och skogen då är bäst. Well. Utomhus duggregnade det och blåste kallt. Vi hann inte långt alls innan hela trion ville hem igen, så det blev en rastningsrunda istället.

Nu skiner solen och jag funderar på ett nytt försök, men alla hundarna sover :cautious:
efter en timme ville Oskar äntligen gå ut.

Kissade strax utanför trappen och vi gick sedan kanske 50m innan han satte sig och sen hade bråttom hem.

Förberedde för ny runda nu, men då öppnade himlen sig och spöregnet blandades med hagel.

Kissade strax utanför trappen och vi gick sedan kanske 50m innan han satte sig och sen hade bråttom hem.

Förberedde för ny runda nu, men då öppnade himlen sig och spöregnet blandades med hagel.
Vi fastnade i regnhaglet på vår promenad. Extremt missnöjd vavva som tvingades skita i ovädret - naken dessutom, jag som tänkte att vi skulle vara snabba och slippa krångla med regnjacka 😅

Tänkte ta mig till hundparken eftersom den antagligen kommer vara tom, men tror jag har förlorat all trovärdighet för dagen.

För oss blev det en tur till en skogsrastgård. Duggregn men inger värre än så. Dårarna sprang en del iaf, strosade och nosade mycket och fick sedan varsin tuggpinne när vi kom in. Får se om vi tar en längre kvällsrunda sedan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 204
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 399
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 603
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10