Vad har hänt med hans svans?Visa bifogad fil 184554
Mitt finaste tokdjur, på fredag kör vi muddypaws för 3e gångenvattnet/leran lär vara kallt
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har hänt med hans svans?Visa bifogad fil 184554
Mitt finaste tokdjur, på fredag kör vi muddypaws för 3e gångenvattnet/leran lär vara kallt
![]()
Min äldste ESS har ett mycket stort tikintresse och beter sig om han får tillfälle direkt opassande kring tikar i största allmänhet. Han får en chans att uppföra sig om vi träffar en tik, sedan är det koppel på. Han vet precis vad som gäller och har gått från att vara okontaktbar på träning med snygga tjejer till att kunna ligga plats bredvid löptik. Det blir betydligt bättre när de blir vuxna på riktigt, vilket ofta tar ett tag med ESS. Om din hund inte är mer påverkad än vad du beskriver tycker jag du ska fundera ett varv till innan du kastrerar. Lite kär kan man väl få vara några veckor om åretNej det är det egentligen inte. Men jag har som sagt ingen erfarenhet av detta så tänkte mer om man är oschysst mot honom? Jag vet inte riktigt hur man ska tänka. En av grannarna som har en av löptikarna sa till mig att man redan ska kastrera dem vid 6 månader dvs hanhundar. Han nämner det varje gång också vi träffar på honom. Så man blir lite påverkad.Har aldrig egentligen velat kastrera honom om det inte funnits medicinska skäl. Spaniel päls efter kastrering är hemsk samt älskar hans personlighet som den är nu. Han kanske hade förändrats om man kastrerade honom.
Nej det är det egentligen inte. Men jag har som sagt ingen erfarenhet av detta så tänkte mer om man är oschysst mot honom? Jag vet inte riktigt hur man ska tänka. En av grannarna som har en av löptikarna sa till mig att man redan ska kastrera dem vid 6 månader dvs hanhundar. Han nämner det varje gång också vi träffar på honom. Så man blir lite påverkad.Har aldrig egentligen velat kastrera honom om det inte funnits medicinska skäl. Spaniel päls efter kastrering är hemsk samt älskar hans personlighet som den är nu. Han kanske hade förändrats om man kastrerade honom.
Nej det är det egentligen inte. Men jag har som sagt ingen erfarenhet av detta så tänkte mer om man är oschysst mot honom? Jag vet inte riktigt hur man ska tänka. En av grannarna som har en av löptikarna sa till mig att man redan ska kastrera dem vid 6 månader dvs hanhundar. Han nämner det varje gång också vi träffar på honom. Så man blir lite påverkad.Har aldrig egentligen velat kastrera honom om det inte funnits medicinska skäl. Spaniel päls efter kastrering är hemsk samt älskar hans personlighet som den är nu. Han kanske hade förändrats om man kastrerade honom.
Dom föds såVad har hänt med hans svans?
Det funkar perfekt måste jag intyga! Testade det efter att ha läst ditt tips tidigare. Lita käkar mjukost när vi klipper klor och det blev så mycket smidigare med en sån kork!Om du köper en tandkräm från colgate kan du skruva av locket och fästa på mjukosttuben. Då får du ett bra lock som snabbt går att fälla upp med en hand plus att hunden inte skrapar mot metall med framtänderna om den blir ivrig![]()
Vi kör på lördag! Jag ser inte fram emot att frysaVisa bifogad fil 184554
![]()
Trodde det hänt en olycka, den ser så tvärt avhuggen ut.Dom föds så
Vattnet lär ju vara svinkalltVi kör på lördag! Jag ser inte fram emot att frysa![]()
Han är född med kort svans. De har allt ifrån ingen svans till hel lång.Vad har hänt med hans svans?
Här som valpTrodde det hänt en olycka, den ser så tvärt avhuggen ut.
Vad kul att det funkar så bra! Just vid kloklipp är det toppen tycker jag. Använder det också när mina tanter ska få sina mediciner. Eller ja den yngre får ju också ”medicin” numer eftersom alla vill ha mjukostDet funkar perfekt måste jag intyga! Testade det efter att ha läst ditt tips tidigare. Lita käkar mjukost när vi klipper klor och det blev så mycket smidigare med en sån kork!
Gubben kan väl kastrera sin tik då om det är så viktigtTack alla ni som gav input om kastrering av vovven. Ringde även min veterinär idag och hon sa i princip samma sak som övriga här. Så nu behöver jag inte tänka på det mer. Ska även säga åt surgubben till granne att sluta släppa fram sin tik när hon höglöper till min hund och att jag INTE tänker kastrera vad han än säger!![]()