Hemma igen efter årets hundsemester;
Xarko & jag spenderade 3 dagar i degeberga på rasklubbsläger (jag är även arrangör

) tillsammans med en gäng andra dobermannidioter. Delade stuga med en kompis och vi har haft fantastiskt väder!
Jag & Xarko var återigen med i IGPgruppen vilket alltid är dunderroligt. Det kändes även skönt att få svart på vitt att vi kommit långt från förra året - även om de problemen vi har inte är helt borta. Fått mycket tankar om hur jag ska arbeta vidare med de bekymmer vi har och hur vi ska få ordning på skyddslydnanden. Själva bitarbetet gör Xarko finfint, även om han ibland biter som den ringhund han är avlad till att vara

. Det är matte som det behöver bli ordning och reda på helt enkelt!
Vi tog även en silvermedalj i vårt traditionsenliga dobermannrace - nästa år tar vi guld
Efter läger drog vi vidare till SM tillsammans med
@Milosari där vi kollat på fina hundar och shoppat mer än vad vi borde (åtminstone jag). Campade drygt 10 min från området och jag måste säga att Xarko är förvånansvärt enkel att ha med sig på sådant här, även om han mest fick ligga i bilen på SM pga lat matte. Han kunde dock chilla både när vi kollade mondio och svenskskydd, vilket jag trodde skulle gasa honom mer.
Så glad i min lilla hund
Visa bifogad fil 189135