Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Louie är halt, vänster fram :( jag tror att det är en muskelskada, men har en dålig magkänsla inför nästa veckas ettårsröntgen. Har aldrig haft en belastad hund, och förr eller senare kommer det ju så klart.

Frågan är om man bör avvakta röntgen om han fortfarande är halt då? Eller spelar det någon roll?
 
Louie är halt, vänster fram :( jag tror att det är en muskelskada, men har en dålig magkänsla inför nästa veckas ettårsröntgen. Har aldrig haft en belastad hund, och förr eller senare kommer det ju så klart.

Frågan är om man bör avvakta röntgen om han fortfarande är halt då? Eller spelar det någon roll?
Är han fortfarande halt om en vecka bör du boka in en veterinärundersökning i första hand, om veterinären då bedömer att hunden ska röntgas kan ni ju lika gärna lägga till SKK-bilder samtidigt. Håller tummarna för att han är ohalt då!
 
Milou är magsjuk, han behöver gå ut ofta och det började på kvällen igår. Har ju Alvin och hans magbesvär med mig i bagaget och Milou var sjuk förra året. Tror inte att det är någon fara. Det är full fart på honom, han är lika glupsk och äter som vanligt och dricker som vanligt och det är inte diarré utan bara löst och inget blod i avföringen, har inte ont när man känner efter på magen osv. Men det är jobbigt för oss båda att inte kunna slappna av. Förhoppningsvis är han bra imorgon. Det börjar bli bättre, nu var det 1,5 timme sen vi var ute och tror vi klarar oss ett tag till, han sover nu.

Han får Canicur, Fortiflora och snäll mat.
 
Är han fortfarande halt om en vecka bör du boka in en veterinärundersökning i första hand, om veterinären då bedömer att hunden ska röntgas kan ni ju lika gärna lägga till SKK-bilder samtidigt. Håller tummarna för att han är ohalt då!

Ja, så klart!
Jag funderade mest på om en ev hälta/inflammation kan påverka röntgenresultatet (tillfälligt då, är det en bestående skada gör det ju det så klart), men det kanske det inte gör?
Om inte annat så vet väl ev behandlande veterinär det :)

Tack för tumhållning!
 
Man vänjer sig efter några gånger :cool:
Min import är 8 veckor nu och hennes syskon har börjat flytta till sina nya hem. En bror ska till Danmark så hon har iaf en lekkamrat kvar :love:

Åh, måste ju rycka i hjärteroten när de andra får hem sina guldklimpar... men nu är du åtminstone på målrakan. :)
 
Dags att ge sig ut på cykeltur med hundarna. I skymning :cautious: Kommer tveklöst ha på cykelhjälmen idag, räknar med att vi ser både rådjur och harar. Det är lite läskigt att cykla då, även om det hittills aldrig skett någon olycka.

Hade iaf tur även idag med att de hade blivit rastade och fått middag när jag kom hem lite sent från jobbet. Killen hade glömt sätta på Aysu matmössa, så han hade stått och hållit i hennes öron under tiden hon åt :rofl: "Det går ju inte att avbryta henne när hon äter, och hon är ju ändå klar så snabbt!" sa han. Nåja, hon var nog väldigt glad åt att få middag iaf.
 
Dags att ge sig ut på cykeltur med hundarna. I skymning :cautious: Kommer tveklöst ha på cykelhjälmen idag, räknar med att vi ser både rådjur och harar. Det är lite läskigt att cykla då, även om det hittills aldrig skett någon olycka.

Hade iaf tur även idag med att de hade blivit rastade och fått middag när jag kom hem lite sent från jobbet. Killen hade glömt sätta på Aysu matmössa, så han hade stått och hållit i hennes öron under tiden hon åt :rofl: "Det går ju inte att avbryta henne när hon äter, och hon är ju ändå klar så snabbt!" sa han. Nåja, hon var nog väldigt glad åt att få middag iaf.
Matmössa? :rofl:
 
Vallning idag, fösning och fösning och fösning men det går framåt med Nessie. Dessutom fick hon ligga lös bredvid och titta på när jag gick med Nano i lina, nyttigt men inte så uppskattat.
På lördag blir det banträning i vallning, Nessie får gå en extra vända med syster också då Qila fortfarande känns för grön, få se vem av oss som får bäst poäng blir det syster så blir det skämskudde.

IMG_20210408_142911.jpg
 
I vår "nya" by bor det två Salukis som jag ser nästan varje dag. Och varje gång funderar jag på om dom skulle vara godkända av @Red_Chili 😁 Själv har jag ingen aning, min vinthundskompentens är i klass med att jag inte är säker på om deras kompis är en jäkligt stor Whippet eller en riktigt pluttig Grey 😂
 
Igår hade jag en drama queen. Vi var på skogspromenad och mötte en ägare + hund som Rhiannon av någon outgrundlig anledning tyckte var läskig. Den andra hunden var vänligt sinnad och Rhiannon var ändå lite nyfiken. När hon trasslade runt några snår (på klassiskt cocker-vis - varför gå rakt när man kan gå som en vindrutetorkare?) släppte jag kopplet så hon kunde trassla ut sig. En halv minut senare blir Rhiannon plötsligt rädd och drar iväg mellan träden, vilt panik-skrikande med kopplet efter sig. Den andra hundägaren blev förtvivlad. Jag kände mest SUCK men ropade på min hund - som vände direkt och kom tillbaka, jätteglad. Vad som egentligen hände och varför en enskild hund var superläskig är fortfarande ett mysterium för mig, men jag konstaterar att inkallningen börjar närma sig det jag vill.

Idag var vi på nosework och där var allt bara roligt och spännande. Att hoppa upp på en traktor och leta gömmor gick finemang. Hon kände sig för lite första gången. Andra skuttade hon glatt upp på metallen. Jag hade inte orkat träna sedan förra gången för jag tycker träningen är urtråkig, men hunden betedde sig som en stjärna. Oklart vad jag kan hitta på som motiverar mig, men Rhiannon älskar det verkligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 261
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
34 213
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
304
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp