Uppdelning av stallpass

Har haft ungefär lika upplägg i de två kollektivstall jag stått i, passen fördelas per häst och schemat görs för två veckor i taget. Man tar de pass man kan och försöker fördela dem jämnt, dvs inte fasta dagar eller en tar bara en typ av pass, och det spelar ingen roll vem som bor närmast. En förutsättning för det, tycker jag, är att alla hjälps åt för att schemat ska funka för alla, en vecka kanske jag tar ett för mig obekvämt pass men en annan gång får jag välja först. Den inställningen är ju överlag en fördel i kollektiv...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
11 493
Senast: Imogen
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 281
Senast: Blyger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 798
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 456
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp