Uppmärksamhet!

S

Sirisiri

Varför i hela friden måste katten gå upp mitt i natten och ställa sig och jama helt förtvivlat för att sedan bli överlycklig när man ropar på henne??? "Krr" säger hon och springer till sängen, hoppar upp och lägger sig och sover.

Hon VET ju att matte och husse ligger i sängen och att hon är mer än välkommen att ligga där.

Nån som har någon förklaring?
 
För att tala om att man finns till :D
man kan även hoppa omkring i sängen kl 4 på morgonen så att matte släpar sig upp och ger lite mat :rofl:
 
Min herre är ungefär samma stuk. När man då har lockat på honom så pass att han krupit ner under täcket, belåtet spinnande och somnat under mattes gosiga kelande... Ja, då tar det ungefär en timme, så sitter en klo i läppen på mig och en "busig katt" undrar om jag tänker sova länge till.

Då drar man täcket över huvudet och säger att man ska sova i åtminstone två timmar till. Då försöker Pussen GRÄVA in sig under täcket, för att sätta klon i läppen igen. Då ger man upp efter en timmes dragkamp, går upp, kliver in i badrummet en sväng, går tillbaka till sängen för att sätta sig och ta på sig kläder. Då serman en jätterul MITT i sängen. Japp, då har Pussen som ÄNTLIGEN fått 120-sängen helt för sig själv gosat ner sig på varmaste platsen i sängen, spinner högljutt, för att somna inom tio minuter.

Vad säger man... :rofl:
 
Det är då man kastar sig över den intet ont anande katten och borrar ner näsan i pälsen och är allmänt lika pestig som dom har varit på natten. :devil:

Min gamla tant brukar kunna gå omkring och jama högljutt när hon tycker att jag har sovit klart. Beroende på vilken tid på dygnet det är brukar sambon antingen gå upp och ge henne frukost eller kasta en tidning efter henne. :banana:
 
Jag har en katt som ställer sig och krafsar/bankar på TV'n i vårat sovrum tidigt på morgonen... Funkar det inte så krafsar hon på tapeten istället :devil: för då VAKNAR matte och husse!!! (Det kostar att tapetsera om...)

En av de andra gapar dygnet runt... Och så kommer hon när man ropar, lycklig. Men bara för det så slutar hon inte, nej hon går omkring nedanför sängen/soffan ett tag innan hon hoppar upp och lägger sig...

M.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 857
Senast: Praefatio
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: julgrisen
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 964
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp