Bukefalos 28 år!

Uppsägningstid utan avtal

Ragbat

Trådstartare
Vad är det egentligen som gäller? Ringt facket men är inte medlem så får ingen hjälp där.

Men började jobba på hotell som städare för ca 1 månad sen, vi skrev aldrig något avtal eller pratade om villkor osv. Jag har fått erbjudande om ett annat jobb och vill tacka ja till det, vad gäller? Om jag säger upp mig, hur lång uppsägningstid har jag? "Kan" jag gå på direkten?
 
Om du inte har avtalat om provanställning så har du normalt en månads uppsägningstid. Vid provanställning så kan du säga upp dig och gå på dagen.

I båda fallen gäller att det kan finnas kollektivavtal som har andra uppsägningstider.
 
Vad är det egentligen som gäller? Ringt facket men är inte medlem så får ingen hjälp där.

Men började jobba på hotell som städare för ca 1 månad sen, vi skrev aldrig något avtal eller pratade om villkor osv. Jag har fått erbjudande om ett annat jobb och vill tacka ja till det, vad gäller? Om jag säger upp mig, hur lång uppsägningstid har jag? "Kan" jag gå på direkten?


Har ni muntligt avtal?
 
Inte mer än att jag ska jobba, inte lovat några timmar eller snackat några villkor.

Då anser jag att du kan gå in och meddela att du säger upp dig med omedelbar verkan. Så får du se vad de säger. Troligen vill de ha frihet att låta dig gå, och då får de ta att det också blir det omvända.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 037
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 007
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 325
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp