Uppsägning av stallplats- vad betala?

Sv: Uppsägning av stallplats- vad betala?

*knapplån*

När jag har haft den varianten att hyran är 1500:- och då ingår tex 10 kg hö/dag och 4 balar spån/månad och någon har flyttat innan uppsägningstiden har tagit slut så har de fått betala hela hyran men de har också fått ta med sig det hö och spån de skulle ha förbrukat om de har velat det. Dock får de ingen hyresreduktion om de inte vill ta med sig maten därför att jag då sålde ett helt konsept och inte bara vissa delar. Därför har det inte heller fått något avdrag för att jag inte haft något jobb med att släppa ut deras hästar osv. Har någon annan övertagit deras stallplast så har den gamla hyresgästen fått slippa betala eller fått reducerat hyra beroende på när den nya hyresgästen flyttat in.

Den senaste gången så har jag löst det så att hyran betalas i förskott och maten i efterskott.

Mvh

Tora

De som jag vet har gjort så här, de har stått på kö till det stall där de egentligen vill stå.
Och så blir det plötsligt en plats ledig där....

Och är det så, så anser jag att man helt klart kan betala lite extra för att få den platsen, det är ju det det handlar om!

Jag tycker att du bara behöver betala kallhyra
men bero ju lite på vad ni har bestämt.

När jag flyttade min häst var det en månads uppsägning, och jag fick betala fullt pris även när hästen inte stod kvar.
plus att pga av krångel med transport höll hästen på att bli kvar ett par dagar extra (dock var detta dagar jag hade betalat för iom stallhyran) och då skulle dom ha dygnshyra för dessa dagarna, men som tur var löste det sej.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 508
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 811
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och... 2
Svar
29
· Visningar
7 253
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka