Urinvägsinfektion under graviditeten

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Alfhild

Är det någon mer här som har råkat ut för det? Jag har bara haft det en gång förut i mitt liv, och nu dök det upp helt oprovocerat. :eek: Är man känsligar för sådant när man är gravid?
/A
 
Sv: Urinvägsinfektion under graviditeten

JA, det är man.
Det är visst ganska så vanligt.
JAg fick det när jag väntade senaste barnet.
Det skall behandlas.
 
Sv: Urinvägsinfektion under graviditeten

Jag har försökt få tag på en tid på vårdcentralen men här i Uppsala är det ju inte alltid så lätt... Man kommer inte ens fram till en telefonkö på den vårdcental som jag tillhör. Jag får väl försöka med någon privat istället. Tack för svaret!
 
Sv: Urinvägsinfektion under graviditeten

Jag fick det också kanske i v. 18 eller så. Trodde att jag hade sammandragningar men det visade sig vara urinvägsinfektion. :smirk:
Vet inte varför man är mer känslig under graviditeten.
 
Sv: Urinvägsinfektion under graviditeten

Japp, man är mer känslig för uvi under graviditeten. Det var vad min bm sade när jag drabbades för någon månad sedan. Fråga mig inte varför - det fick jag aldrig reda på.

Hoppas att du har fått lämna prov för odling och att du snart blir kvitt bakterierna.
 
Sv: Urinvägsinfektion under graviditeten

Japp, man är känsligare i den meningen att man lättare får UVI. Jag har för mig att hormonbalansen kan påverka det naturliga skyddet (sur miljö i slidan), samt att immunförsvaret går lite på "lågvarv" under graviditeten - det skall ju inte angripa barnet, nämligen!

Man är också känsligare i det avseendet att det är "farligare". UVI kan ge sammandragningar, och sker det tidigt i graviditeten kan man få missfall. Därför är det viktigare än vanligt att få behandling med en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Varför den tanken dök upp (den har fladdrat förbi tidigare) är för jag träffade Dejtens storasyster i helgen. Hon kryssade i varenda...
Svar
18
· Visningar
1 053
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 110
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: tessan.g
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 734
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp