Bukefalos 28 år!

Urinvägsinfektion??

S

Sweet

Min hund (8 månaders golden retriever tik) har börjat bete sig underligt, hon piper mycket och har svårt att komma till ro men äter, dricker och leker som vanligt. Hon vill ofta ut och kissa och verkar ha problem med själva kissandet, hon springer runt, sätter sig gång på gång och kissar, sitter ibland ovanligt länge eller så går hon några steg och sätter sig igen. Hon visar inga tecken på att ha ont, hon tjuter eller gnäller inte när hon kissar.

Detta började nu i kväll.

Kan det vara urinvägsinfektion? Bör jag i så fall uppsöka veterinär?

Tacksam för svar!! :bow:
 
Sv: Urinvägsinfektion??

Det kan ju vara löp på gång, men låter ju också som en uvi. Min lilla har haft flera urinvägsinfektioner, och alltid varit pigg men kissat ofta och behövt gå upp på natten. Under hennes första löp var det också en massa kissande den första veckan.
Jag hade ringt veterinären, just in case, ett snabbt urinprov visar om hon har en uvi eller inte.
 
Sv: Urinvägsinfektion??

Hon har kissat inne i natt också, en liten skvätt på dörrmattan bara.

Ringer vet i morgon så får vi se, det är ju ingen panik.

Hur tar man enklast ett urinprov på en tik???
 
Sv: Urinvägsinfektion??

Ta en avlång låg kantad plast låda eller dylikt och sätt den under rumpan på henne när hon satt sig ner för att kissa.
Vissa blir lite störda när man är där och fixar, men dom flesta brukar kissa ändå tillslut.
Dom blir jätte glada hos vetten om du tar med dig urinprovet, det spar tid!


Lycka till! :bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: Mkb
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 878
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp