Urkasst pälsglans...

Sv: Urkasst pälsglans...

Ska testa Foxfire nu när jag såg att Granngården har den på extrapris.

/Camilla - vars häst glänser så mycket som en skimmel kan göra, men vill gärna ha något extra till hans tunna flygiga man och svans som annars trasslar och går sönder.

En annan grej med Emin, de har en olja som något sorts fodertillskott svindyr som alla typer av extra-foder-produkter. Och gissa vad oljan innehåller: Vanlig j*vla majsolja! Köp på dunk på ICA för en 10-del av priset.

Pälsglas så gör jag egen, balsam+vatten i en blomspruta bara att spraya och någon gång i månaden så doppar jag svansen i en hink och låter självtorka.

Billigt och effektivt!

/snålblandrastik

Visst kan man få en härligt glansig häst utan pälsglans. Men svansen mår ändå bra av lite hjälp för att undvika onödigt trassel och bruten tagel.
Tycker att Hööks pälsglans är bäst hittills. Canter Mane & tail håller bara en dag!

domino skrev:
Foxfire är den bästa jag haft! :love:

Själv har jag inga erfarenheter av Foxfire, men oj så mycket positivt man hör om det.. Måste nog investera i en flaska sedan när jag får pengar över ;)

svar till kockan.....

På vilket sätt förstör man pälsen?

..jo hästar har ett naturligt "fett" i pälsen som ska se till att pälsen hålls tät för värmens skull...använder man då pälsglans så fryser den mkt lättare..

Emins är riktigt kasst. Köpte någon sån där billig flaska till en sköthäst på ridskolan för ett par år sedan, faktum är att jag inte tycker att pälsglanset gör någon vidare skillnad överhuvudtaget. :smirk:

T.o.m Lidls var mycket bättre, dom hade ju någon vecka när dom sålde hästgrejer och jag köpte på mig ett par 2-3 liter då, det var helt okej trots priset, men var väll kanske inte riktigt bra ändå.

Nej, jag föredrar Equistars Pälsglans eller Carry & Day & Martins pälsglans och "svansutredning" (som f.ö. har många riktigt bra produkter i sitt sortiment. :bow: )

Vann ett putsset från Shiva också, för häst. Med en yttepytte liten flaska med nåt glansmedel och så hästschamp o balsam. Hela setet var värt typ 600:-. Men det var riktigt bra faktiskt. :D Det var speciellt för utställningsdjur ;)

Av de jag har provat så är Carr & day & martin absolut i särklass bäst.

Equistar och veredus fungerar också jäkligt bra, men inte alls som CDM. Foxfire är okej.

Blasken från Emin och börjes är det bara att hiva om man råkat köpa på sig det.

*lånar knapp* Röstar oxå på equistar. Funkar även när den blivit utspädd med vatten... :smirk: Foxfire och Carr & day & martin är oxå mycket bra!

Emins pälsglans är jättebra om man vill ha en riktigt ihopklibbad, trasslig man och svans. :crazy:
Annars rekommenderar jag Foxfire eller Eurostars pälsglans.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: pilmen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II