USB fråga

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Smultronagnes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 780
S

Smultronagnes

Jag har en USB port på min dator, men den "startar" inte av sig själv, utan jag måste ha ett program till den. Till exempel till min gamla mp3 spelare hade jag ett särskilt laddningsprogram, jag kopplade mp3 spelaren till usb porten och startade programmet...

Nu vill jag köpa en ny mp3 spelare och jag är lite nervös för att jag int ska kunna få in musiken i den!:-o Kan det vara så?

Sv: USB fråga

Det ska nog inte vara några problem.

Vissa Mp3-spelare kräver att ha sitt program installerad.
De flesta kräver det inte.

Din USB port "startar" när du startar din dator och windows läser in.

Så ofta räcker det att du kopplar in din nya Mp3 spelare i datorn och datorn hittar det och du enkelt lägger över låtarna via utforskaren.

Om du köper en mp3 spelare som det står dyker upp som en flyttbar disk eller liknande.. så behöver du inte drivrutiner om du kör windows xp eller 2000. då är det bara att plugga in så dyker den upp där i Den här Datorn. Vissa spelare.. typ äldre iRiver.. behövde ett program för att överföra musik till dom.. men det finns sätt att göra dom till "vanliga" så programmet inte behövs..

*knapplån*

Tusen tack! :bow:
Det jag är lite ängslig för är att jag försökte använda ett USB minne tidigare i sommar och att datorn inte "hittade" det... :crazy: Jaja. Fungerar det inte är det väl bara att posta tillbaka det.
Tusen tack för svaren i alla fall. Det är så himla kul att skriva frågor här för ni svarar så bra! :bow:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
23 457
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 444
Senast: Edla
·
IT & mobiler Jag är i akut behov av att köpa en ny dator då den jag har är gammal och inte helt stabil. Egentligen borde vilken enkel skitdator som... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 061
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur