Bukefalos 28 år!

Usch... ofräscht...

Maira

Trådstartare
...eller är jag sjåpig?

Var på easy-line, cirkelträning på gymmet för en stund sen. Före mig så var det en man som svettades YMNIGT!

När jag skulle ta över efter honom så rann det svett på ryggstöd, mattor och redskap. Detta fick jag sätta/lägga mig i.

Var första gången jag var med på ett sånt här pass och har ingen lust att återkomma. Jag tyckte det var skitäckligt. :crazy:
 
Sv: Usch... ofräscht...

Usch :crazy:

Det hade inte jag velat göra. Man kan ju inte hjälpa att man svettas men man kan väl tvätta och torka av efter sig?
 
Sv: Usch... ofräscht...

Usch :crazy:

Det hade inte jag velat göra. Man kan ju inte hjälpa att man svettas men man kan väl tvätta och torka av efter sig?

Nej, man kan ju inte hjälpa att man svettas. Men problemet är att man cirkulerar runt med ett rätt snabbt tempo mellan stationerna. Fast en liten frottehandduk kunde han ju haft och gjort ett dragande med...
 
Sv: Usch... ofräscht...

Ja du är sjåpig, tränar man i grupp får man räkna med att andra svettas.

Klart efter passet så får en som svettas mycket torka upp eftersig där denne varit men tycker inte man kan begära att detta ska göras under ett pass med högintensiv träning.
 
Sv: Usch... ofräscht...

helt klart ofräscht men å andra sidan man får räkna med att man stöter på svett på gymmet...
 
Sv: Usch... ofräscht...

Ofräsch; ja.
Men också något som naturligtvis blir när man dels anstränger sig och det dessutom är varmt både ute och inne.
Till nästa gång - ta med dig en handduk och torka av det värsta?
 
Sv: Usch... ofräscht...

Jag har då alltid tagit för givet att man har med sig en handduk och torkar av efter sig???
 
Sv: Usch... ofräscht...

Jag skulle också bli avskräckt av det och tycker egentligen att det är svettarens ansvar att ha med sig en handduk. Men för att undvika såna problem i framtiden tror jag att enda lösningen är att du själv tar med en handduk och torkar av innan du sätter dig, om du torkar av efter dig också kanske fler tar efter och skapar en trend!
 
Sv: Usch... ofräscht...

Min erfarenhet av gym är att det finns både vatten och papper så man kan torka av svetten när man är klar, på det gymmet jag går på så är det till och med skyltar om det.

Jag hade nog tyckt det varit äckligt bara att tvätta av någon annans svett..definitivt inte med en egen handduk..
 
Sv: Usch... ofräscht...

Fast det är rätt stor skillnad på om man tränar på en maskin ute i gymmet eller efter ett cykelpass eller så. Självklart torkar man av efter sig då, men detta gällde ju cirkelträning och då ska man byta övning direkt. Jag hade blivit måttligt road om någon förstörde passet genom att stanna upp och torka av svett, för då förstörs själva grejen med hög intensiteten.
 
Sv: Usch... ofräscht...

Du är inte sjåpig. Har varit med om det själv och det är INTE kul... Svettas man så pass mycket får man faktiskt torka av lite snabbt efter sig.
 
Sv: Usch... ofräscht...

Min erfarenhet av gym är att det finns både vatten och papper så man kan torka av svetten när man är klar, på det gymmet jag går på så är det till och med skyltar om det.

Jag hade nog tyckt det varit äckligt bara att tvätta av någon annans svett..definitivt inte med en egen handduk..

Fast hellre få det i en handduk än att det sugs in i ryggen på mitt linne som jag har mot kroppen...:eek:
 
Sv: Usch... ofräscht...

Det hör väl till vanlig hyfs att ha med sig en handduk man sitter/ligger på vid den typen av pass.
 
Sv: Usch... ofräscht...

En liten reflexion.
Varför är det äckligt att använda en maskin/bänk efter någon som svettats, men inte äckligt att dela vatten i samma simbassäng?
 
Sv: Usch... ofräscht...

*KL*

Har man problem med att komma i kontakt med okänt folks svett så kanske inte ett gym är det bästa stället att uppehålla sig på.

Även ifall någon torkar av ett ryggstöd med en antagligen ganska skitig handduk som torkat ett antal andra ryggstöd innan gör ju inte det att det blir särskilt rent. OK, det syns inte, men tänker man lite så inser man nog att man får ganska mycket gammal svett i tröjan om man lutar sig mot detta ryggstöd efteråt.
 
Sv: Usch... ofräscht...

*KL*

Har man problem med att komma i kontakt med okänt folks svett så kanske inte ett gym är det bästa stället att uppehålla sig på.

Även ifall någon torkar av ett ryggstöd med en antagligen ganska skitig handduk som torkat ett antal andra ryggstöd innan gör ju inte det att det blir särskilt rent. OK, det syns inte, men tänker man lite så inser man nog att man får ganska mycket gammal svett i tröjan om man lutar sig mot detta ryggstöd efteråt.

Självklart finns det svett överallt på ett gym och jag är inte så känslig av mig egentligen. Men i detta fallet var det den RIKLIGA mängden svett som låg kvar i pölar som mina kläder fick suga upp. För mig blev äckelgränsen passerad då.
 
Sv: Usch... ofräscht...

Fast hellre få det i en handduk än att det sugs in i ryggen på mitt linne som jag har mot kroppen...:eek:

Nja, jag är nog åt det känsligare hållet så jag hade nog inte velat använda den alls om det var så svettigt. Fast jag är bara på gym som dom är noga med att folk faktiskt torkar efter sig.
 
Sv: Usch... ofräscht...

Varför förutsätter du att folk inte tycker simbassänger också är äckligt? Jag tycker bassänger är det äckligaste som finns, skulle inte ens vilja stoppa ner foten i en. Har inte badat i simbassäng sen mellanstadiet tror jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 157
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 308
Senast: Cocos
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 181
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 209
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp