Utb; djursjukvårdare (Skara)

bapro

Trådstartare
Någon som går denna utbildning?? Funderar på att söka...
Hur trivs ni ?? Hur är det att studera i skara? :confused: :bump:
 
Funderade på att söka dit men ångrade mig.....har en kompis som går där och hon tycker väl att det är OK.
Har en annan kompis som bor i Nossebro(skara) och hon säger att den skolan inte är bra och har dåligt rykte...(vet dock inte vad hon menar med det riktigt)...
Det finns ju Plönninge i Halmstad oxå,dom är riktigt bra på rid inriktning....sen finns det ju Strömma & om du skall syssla med trav el galopp så e´d wången....
Hoppas att du hittar nåt som passar dig! :bow: :bow:
 
Sök den... bara det att det är svårt att komma in. Många sökande. Har själv studerat i Skara och trivdes jättebra.
 
Du pratar nog om hästgymnasium nu, hon menade nog universitetsutbildningen.
Ska börja djursjukvårdarprogrammet nu och hoppas att det ska bli kul. Det är ju väldigt mycket praktik vilket jag tror passar mig.
Svårt att komma in ja (tror det var närmre 900 sökande till 25 platser i år) och missa inte att du måste ha praktik inom djurvård för att få lov att söka. 12 mån djurvård eller 6 mån djursjukvård.
 
Tog examen vid djursjukvårdarskolan i våras. Kan verkligen rekommendera utbildningen! Det är ganska tufft tempo men man lär sig massor.
 
Men jag har hört att omsättningen på djursjukvårdare är ungefär 5 st/år dvs svårt att få jobb. Hur har det set ut i eran årskull?
 
Jag har en kompis som börjar i höst, kanske klasskompis! Jag är lite sugen men det krävs praktik som jag inte har, samt att jag inte vet om jag vill plugga i Skara... Finns det ingen annanstans?
 
Just nu är behovet av utbildade djursjukvårdare stort. Men det är inte lika lätt att få jobb innom häst som innom smådjur.
Utbildningen finns bara i Skara.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
190
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp