Utbildning inom allt till häst!

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare favoritponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 489
F

favoritponny

Vet ni några utbildningar som har med häst att göra på ett eller annat vis?
Inga 3 års gymnasie utbildningar utan hellre kort utbildningar eller distans.
Vill lära mera NU!!!
:bump:

Det beror ju på vad du vill göra.
Själv läser jag just nu till hästmassör och skulle verkligen rekommendera det. Utbildningen är fruktansvärt intressant :)

Naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby (skåne) har en påbyggnadsutbildning på 1år

Trav och galoppskolan Wången har utöver gymnasium även en 20 veckors hästskötarutbildning och kortare kurser.

Wången

det beror ju på hur gammal du e men det finns massor!
Ungdomsledarkurs
Ridledarkurs
Massör
Hovslagare
"Hästskötarexamen"

Sen har nog alla naturbruksgymnasium en 1årig påbyggnadskurs då du läser allt på 1 år som dom som läser häst på gymnasiet gör under 3 år.

Hej!
jag är intresserad av att gå den kursen du går på nu, berätta lite om kursen, är den verkligen så bra som det står om den, och lär man sig tillräckligt för att känna sig klar när man går ut ett år senare??
Ska först läsa till sjukgymnast till djur, och sedan hoppa på en utbildning och bli egen, måste ha lite skinn på näsan först.

Hälsningar
Samantha

hej
Jag är inte klar innan i maj så vet inte hur "färdig" man känner sig när kursen är slut, men än så länge känner jag att jag lärt mig väldigt mycket som jag kan ha nytta av. Men helt klar blir man väl aldrig ;)

Kursen är väldigt bred och man lär sig lite allt möjligt. Den viktigaste biten är nog orsaksdiagnostiken så man kan hitta varifrån problemen kommer, vilket ju inte alltid är så lätt :crazy:

Än så länge har jag inte märkt nåt negativt med denna utbildningen och kan verkligen rekommendera den! :D

Sv: Re: Utbildning inom allt till häst!

hej, så kan man läsa påbyggnadskursen till hästskötare även om man inte gått hästgymnasium? vet du var den finns?

hej om du tänker på den 1:åriga som finns på många gymnasier så går jag en sådan utbildning nu o tycker det är värt det.... skit kul.... + att jag lyckades med att få en plats nu var tur eftersom vi är sista kullen som "vårat" gym håller i denna kurs... men den finns nog kvar på andra ställen....

Sv: Utbildning inom allt till häst!

hej!

är det någon som har gått på Jällaskolan? kanske den ettåriga komvuxkursen? hur var det?

RebeckaKihlberg skrev:
Naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby (skåne) har en påbyggnadsutbildning på 1år

Jag hittar inget om det på deras hemsida...?

Edit: Oups, kanske inte så konstigt med tanke på hur gammal denna tråden är!

Sv: Utbildning inom allt till häst!

HeJ!

Jag gick där för massa år sen, det mesta är nog annorlunda. Vi hade jättebra anatomilärare(veterinär), värdelösa ridoch körlärare, ridlektionerna blev alltsomoftast "sitsträning", dvs longerad av klasskamrater, som skulle kommentera.. Hände inte så ofta.. Hoppläraren vi hade var mycket våldssam mot hästarna och hästmaterialet var inte så himla bra heller...

Men som sagt, det var flera år sen och jag hoppas verkligen att det blivit bättre.. Vi hade också problem med lärarnas tid för oss delat med treorna på skolan.. Dom var med teorna på våra lektioner..

Ska inte skrämma dej mer, vet att mycket förändrats../ Lavinia, som ändå lärde sej ganska mycket teori, även om ridningen blev väldigt lidande..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 967
Senast: fio
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 931
Senast: Editten
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 869
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31